معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه مستند که از مناطق عملیاتی تهیه خواهد شد به صورت آنلاین و همچنین به صورت ضبط شده در شبکه شاد, صدا و سیما و فضای مجازی پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 10 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ پاسدار سعید برومند زاده ضمن گرامیداشت 20 اسفند سالروز تاسیس و راه اندازی راهیان نور گفت: این حرکت عظیم فرهنگی در سال 76 آغاز شد و بعد از پایان جنگ ایران و عراق توسط گروه های خودجوش مردمی بازدید از مناطق عملیاتی شکل گرفت .

وی بیان کرد: در سال 77 بسیج دانشجویی از ظرفیت اردوهای راهیان استفاده کرد و اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی در دستور کارگرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هر فکر و مکتبی که بخواهد استمرار داشته باشد نیازمند تبیین و ترویج در جامعه است به همین خاطر بعد از جنگ به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان این حرکت فرهنگی در سطح گسترده ای در سراسر کشور آغاز شد.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمدکاروان های راهیان نور از 15 سال قبل در سه مقطع دانش آموزی، دانشجویی و راهیان نور عمومی آغاز شد و زیارت از یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب ، جنوب غرب، غرب و شمال غرب در دستور کار قرار گرفت .

سرهنگ برومند زاده بیان کرد: به طور متوسط در سال حدود 12 هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این حرکت فرهنگی مورد توجه قرار گرفت حضور خادمین شهدا به صورت خودجوش بود که در مناطق عملیاتی به عنوان خادم به زائران خدمات رسانی می کردند.

این مسئول یادآور شد: برای اینکه بتوانیم تبین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشیم و انقطاع نسلی که معمولا در بین های نسل های اول ، نسل های فعلی و نسل های آینده اتفاق می افتد جلوگیری کنیم باید حرکت فرهنگی راهیان نور تداوم داشته باشد.

برومند زاده بیان کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به دلیل شرایط کرونا امکان حضور دانش آموزان، دانشجویی و عموم مردم در مناطق عملیاتی و یادمان شهدا وجود ندارد به همین خاطر برنامه های جایگزین پیش بینی شد که از جمله انها راهیان نور مجازی است که با اعزام راویان دفاع مقدس به مناطق جنوب کشور و شمالغرب افتخارات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را روایت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برنامه مجازی راویان نور از هفته آینده از راهیان نور دریایی بوشهر آغاز می شود و سپس زیارت قبور مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید حججی انجام می شود و پس از آن نیز در صورت مساعد شدن وضعیت کرونایی استان خوزستان در مناطق عملیاتی جنوب حضو ر می یابند.

وی گفت: این برنامه مستند که از مناطق عملیاتی تهیه خواهد شد به صورت آنلاین و همچنین به صورت ضبط شده در شبکه شاد, صدا و سیما و فضای مجازی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار