پیش از این بازار هفتگی در لنده با عنوان سه شنبه بازار وجود داشت. بررسی ها نشان می‌دهد 90 در صد مراجعه کنندگان به چنین بازاری اقشار کم درآمدند و کم پیش می‌آید یک مدیر و شخصی با درآمد بالا به چنین بازاری برای خرید مراجعه کند و عموما آنانکه رفاه بهتری دارند به سراغ مغازه داران لوکس تر می‌روند
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ 19 April 2024

گزارشی از ضعف نظارت و گرانی کالاها در بازار لنده/ حقی که از مردم لنده گرفته شد..!

همزمان با ورود به سال جدید، متاسفانه قیمت‌ اجناس مختلف در بازار لنده بالاست نشانه های عدم نظارت سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است. در کنار گرانی شاهد بی نظمی در قیمت ها هستیم و در صنوف غیر خوراک و پوشاک نیز مشخص است که نرخ گذاری برای دستمزد ها در مشاغل فنی، خدماتی و...نیست و آنها خود قیمت گذاری می‌کنند.

به گزارش تابناک، تورم و گرانی موضوع مهم کشور است و همین گرانی سرسام آور و عدم ثبات قیمت‌ها و افزایش لحظه به لحظه‌ای، مردم را تحت فشار قرار داده و باعث شده قدرت خرید اقشار مختلف مردم کاهش پیدا کند.

خبرنگار تابناک با پرس جو از مردم اقدام به تنظیم گزارشی از وضعیت بازار در صنوف مختلف کرده است تا حرف دل مردم به شکلی متفاوت تر به گوش مسولین بالادستی برسد.

این شهرستان از جمله ی مناطق استان است که فاقد مشاغل صنعتی است. عموم مردم این منطقه کارگر، کشاورز ، دامدار و کارمند عادی دستگاه دولتی هستند و همین کفایت می‌کند تا این منطقه جز مناطق کم درآمد تلقی شود و قطعا وقتی منطقه ای در این گروه و دهک بندی اقتصادی قرار گیرد نباید اجازه داد تا سطح زندگی در آن گران تر یا هم ردیف مناطق با درآمد بالاتر باشد.

با شنیدن حرف مردم که یکی از دلایل مهم آن بی تفاوتی است به این نتیجه میرسیم لنده اگر چه جز کم درآمدترین مناطق کشور است ولی جزء گرانترین مناطق از نظر مردم آن است.

اگر نظرات مردم این شهرستان را یک ارزیابی تلقی کنیم خبرها حاکی از آن است در صنف پوشاک و البسه تفاوت زیادی بین بازار لنده با بازار مناطق همجوار از جمله ی دهدشت است.

مردم می گویند در گروه خوراکی ها زندگی بر ما سخت می‌گذرد و تفاوت قیمت در مغازه های شهر لنده ما را آزار میدهد و چطور می‌شود که یک عدد رب گوجه در چند مغازه به قیمت های متفاوت بفروش می‌رسد.

مردم لنده گزارش دادند مغازه داران حاشیه ی شهر و نقاط کور هیچ جنسی را شبیه دیگر مغازه داران فروش نمی‌کنند و تفاوت قیمت آنان با دیگران زیاد است.

آنطور که از گفتگوی تابناک با مردم لنده برمی‌آید در صنف خدماتی ها و فنی ها بیشترین فشار روی مردم است. شواهد حاکی از آن است در این گروه نظارت به شدت ضعیف و استادکاران این بخش تابع هیچ قیمت گذاری بیرونی نیستند.
اینکه چه شخص و نهادی باید برای یک آرمتور بند یا گچ کار و سرامیک کار قیمت گذاری کند را باید منتظر ماند و دید پاسخ مدیران شهرستان چیست..!؟

یکی دیگر از گلایه هایی که تکرار می‌شود و کسی صدای مردم این شهر را نمی شنود تعطیلی بازار هفتگی لنده است. بازاری که کمک حال زندگی خانواده های کم در آمد لنده بود.
پیش از این بازار هفتگی در لنده با عنوان سه شنبه بازار وجود داشت. بررسی ها نشان می‌دهد 90 در صد مراجعه کنندگان به چنین بازاری اقشار کم درآمدند و کم پیش می‌آید یک مدیر و شخصی با درآمد بالا به چنین بازاری برای خرید مراجعه کند و عموما آنانکه رفاه بهتری دارند به سراغ مغازه داران لوکس تر می‌روند و شاید یکی از دلایل تعطیلی و بی تفاوتی نسبت به تعطیل بودن بازار هفتگی لنده این باشد که تصمیم گیران چون از مشتریان چنین بازاری نیستند پس بفکر نیستند والا چرا باید با این حجم از تقاضا کسی به فکر نباشد تا بازار مناسب قشر ضعیف تر جامعه بار دیگر راه اندازی شود.

داشتن بازار هفتگی در یک شهر به مانند همه مناطق کشور حق مردم لنده است که متاسفانه دو سال است این حق از مردم لنده گرفته شد..!

یکی دیگر از گلایه های بازاری مردم لنده عدم اعلام نرخ نامه مربوط به کرایه هاست.
شواهد نشان میدهد ماشین های باری خود نرخ تعیین می‌کنند و اگر این جمعه درست نیست چطور میشود که تا الان نرخ نامه باری در شهرستان در جایی منتشر و دیده نشده است..!
مردم میگویند خودروهای سنگین منجمله کامیون ها و تراکتور ها گاها در جابجایی یک بار در یک مسیر مشابه نرخ های متفاوت دارند و همین نیز بسیار گران است.

همه ی موارد مطرح شده حرف دل مردمی است که آنان در منطقه ای از استان زندگی می‌کنند که جز مناطق کم درآمد کشور است و قطعا مدیران چنین منطقه ای لازم است همه تلاش خود رو کنند در یک منطقه که 60 درصد آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند زندگی برآن سخت تر نشود و شاهد این حجم از گلایه ها در یک قسمت از زندگی مردم نباشیم..!

تابناک آماده انتشار پاسخ دستگاه های متولی بازار در این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیروس براتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
ممنونم مرادی عزیز به مورد خوبی اشاره کردی...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار