همرزمان این رزمنده از او به قاتل ارابه های جنگی دشمن و تک تیراندازی قدر یاد می کنند که در تیراندازی با آر پی جی7 تبحر خاص داشت به گونه ای که در یک عملیات 35 تانک دشمن را منهدم کرد و همین هم منجر به عقب نشینی و شکست دشمن شد.
کد خبر: ۵۰۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 28 September 2017
بی شک ۸ سال دفاع مملو از شیرمردانی است که با غیرت و مردانگی و البته با مهارت‌های خود دنیایی از خصم را پشت مرزهای ایران زمینگیر کردند که در این بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد را می توان به عنوان حماسه سازان بی بدیل آن دوران پر از حماسه نامید.
عزیزقلی کافیانی یکی از عشایر گمنام و حماسه ساز ۸ سال دفاع جانانه بود که با رشادت ، همه ۸ سال را در جبهه جنگید و به عنوان تک تیراندازی که به تنهایی توانست یک عملیات بعثی هارا به شکست بکشاند ، در اذهان به عنوان شیرمرد بویراحمدی بماند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،سردار بوعلی گفت: عزیزقلی کافیانی اهل روستایی دور افتاده درتجلیل از تک تیرانداری که 35 تانک دشمن را منهدم کرد دهستان محروم زیلایی است که همه ی 8 سال دفاع مقدس را در جبهه ها حضور درخشان داشت.
سردار بوعلی افزود: این دلاور بسیجی در 14 عملیات به عنوان نیروی خط شکن و تک تیرانداز حضور بی بدیلی داشت و به دلیل شجاعت و جسارت بالا به شیر بویراحمد معروف بود.

شیر بویراحمدی را بیشتر بشناسید/ مردی که به تنهایی موجب شکست عملیات شد+ فیلم

وی گفت: همرزمان این رزمنده از او به قاتل ارابه های جنگی دشمن و تک تیراندازی قدر یاد می کنند که در تیراندازی با آر پی جی7 تبحر خاص داشت به گونه ای که در یک عملیات 35 تانک دشمن را منهدم کرد و همین هم منجر به عقب نشینی و شکست دشمن شد.
سرهنگ سهراب جلیل فر مسئول عملیات سپاه فتح استان گفت: یک فرد آموزش دیده در یک روز می تواند 30گلوله آر پی جی شلیک کند در حالی که این رزمنده دلاور یک روز در یک عملیات دست کم 200 گلوله آرپی جی شلیک و ماشین ها جنگی دشمن را زمین گیر کرد.
وی اظهارداشت: عزیزقلی کافیانی در عملیات فاو نیز با دست خالی به سنگر دشمن رفت و پس از خلع سلاح تیربارچی دشمن منجر به شکستن خط مقدم دشمن و اسارت 500نیروی عراقی شد همچنین در عملیات والفجر 8 هم 80 عراقی را به تنهایی اسیر کرد.
جلیل فر در پایان اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس به جهت شجاعت در نبرد 2 بار مدال شجاعت از دست فرماندهان جنگ از جمله فرمانده وقت سپاه سر لشکر محسن رضایی دریافت کرد.
این سردار بی نام و نشان و جانباز جنگ تحمیلی حالا در روستایی دور افتاده زندگی می کند و از مشکلات مالی رنج می برد.
دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
سلام وقت بخیر
پس این بنده خدا با این همه رشادت ودلاوری
بهش رسیدگی کنید
یا پول وامکانات نیست
یا کمبود امکانات هست
به نظرم اگه کمک به این بنده خدا بشه
دیگه پول برای غارتگران وچپاولگران نیست
سر دزدان خش بوی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
اینکه از اریوبرزن و رستم هم جلو زده ، چرا تندیس ازش نیست یا در اخبار هرسال ازش تجلیل نمی کنند ، واقعا جای تعجب و تاسف داره
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
امثال ایشون زیادن تو جنگ هشت ساله و تو ایران ولی بدلیل اینکه برا رسانه های خبری سودی نداشتن ومقام و منصبی هم نداشتن تو گمنامی موندن مثل بزرگترین شکارچی تانک دنیا شهید صفا یا شکارچی بزگ تانک با موشک تاو که تو یک عملیات هفتاد تانک را زد البته اسمش را یادم نیست
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
خدایی این همه بزرگ و دلاور تو استانه ولی گمنام هستن..رسانه ملی خیلی ضعیف عمل مرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار