بیستمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه با قهرمانی ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ 12 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بیستمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه با قهرمانی ایران به پایان رسید.

تیم ملی ناشنوایان ایران در رشته فوتسال به عنوان اَبرقدرت دنیا یاد می‌شود و در ماه‌های اخیر، قهرمانی در آسیا و جام جهانی را به ویترین افتخارات پرشمارش اضافه کرده است که حالا با پیروزی 3 بر یک برابر سامورایی‌ها، اولین افتخار المپیک زمستانی را هم بدست آورد.
دیدار فینال در ارزروم ترکیه و میان تشویق تماشاگران ایرانی حاضر در سالن پیگیری شد که در پایان شاگردان رضا داورزنی با هتریک علی‌رضا مختار آبادی به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافتند و اسماعیل دژه بازیکن ناشنوایان ایران به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.
ملی پوشان این موفقیت را به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان تقدیم کردند.

فوتسالیست‌های ناشنوای ایران در مسابقات المپیک زمستانی ترکیه در مرحله گروهی، ایتالیا و هلند را شکست دادند و مقابل ترکیه میزبان به تساوی رسیدند و به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شدند. مردان افتخارآفرین داورزنی پس از پیروزی مقابل الجزایر به نیمه‌نهایی صعود کردند و با شکست برزیل، به فینال مسابقات راه یافتند که در دیدار پایانی نیز با سربلندی از مصاف با ژاپن به ایران باز خواهند گشت.

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار فینال به مصاف تیم ژاپن رفت و موفق شد با پیروزی ۳-۱ مقابل این تیم به مقام قهرمانی دست یابد.


اسماعیل دژه ملی پوش کهگیلویه و بویراحمدی به عنوان  کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در این مسابقات درخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار