نشست خبری دکتر جاودان سیرت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد : ۲۲۰ عضو هیئت علمی، ۳۳۱ خانه بهداشت فعال، ۵۱ پایگاه اورژانس زمینی و در آینده نزدیک راه اندازی اورژانس هوایی از جمله حوزه‌های تحت مدیریت این دانشگاه است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 08 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دکتر جاودان سیرت در نشست با خبرنگاران گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دارای ۸ هزار و پانصد پرسنل است که از این تعداد ۷۰۰ نفر به صورت نیروی کار خدماتی و حراستی و بقیه هم به صورت رسمی در این دانشگاه مشغول خدمت هستند.
جاودان سیرت افزود: این دانشگاه دارای ۷ معاونت، ۵ دانشکده با اشتغال به تحصیل ۲ هزار و ۷۵۰ دانشجو در ۳۱ کد رشته و ۱۰ بیمارستان فعال که ۴ مورد آموزشی، درمانی و بقیه درمانی هستند.

وی به ارائه بخش دیگری از آمار تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: ۲۲۰ عضو هیئت علمی، ۳۳۱ خانه بهداشت فعال، ۵۱ پایگاه اورژانس زمینی و در آینده نزدیک راه اندازی اورژانس هوایی از جمله حوزه‌های تحت مدیریت این دانشگاه است.

جاودان سیرت ادامه داد: در سال جاری با حمایت و همکاری وزارت، مجوز استخدام ۲۳۵ نفر در ۱۴ رشته را گرفتیم که در این زمینه آزمون استخدامی به صورت کتبی و مصاحبه برگزار شده و منتظر اعلام نتایج نهایی آن هستیم.

وی گفت: مجوز به کارگیری ۶۰ نفر نیروی حراستی را گرفتیم که مرحله ثبت نام به پایان رسید و منتظر برگزاری آزمون آن هستیم. ضمن اینکه با رایزنی با سازمان مدیریت استان مجوز بکارگیری ۸۰ نیروی خدماتی اخذ شده که امیدواریم با جذب این نیرو‌ها بخشی از مشکلات مرتفع شود.

جاودان سیرت اظهار داشت: با همکاری و حمایت استاندار و سازمان مدیریت در حال ثبت سند توسعه و تحول حوزه بهداشت و درمان استان هستیم که می‌تواند در حوزه زیرساخت‌ها تحول اساسی ایجاد و چارت‌های تشکیلاتی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را بروز کند.

وی یکی از دغدغه‌های دانشگاه را ساماندهی نیرو‌های خدماتی و حراستی عنوان کرد و افزود: تعدد شرکت‌های طرف قرارداد دانشگاه باعث ایجاد این مشکلات شده بود که با تفاهمات صورت گرفته طرف قرارداد دانشگاه فقط یک شرکت زیر مجموعه آوای سلامت است که از جمله مزیت آن بروز شدن پرداخت حقوق نیرو‌های طرف قرارداد شرکتی است. ضمن اینکه از حیف و میل شدن بیت المال هم جلوگیری می‌شود.

جاودان سیرت گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص و فوق تخصص در استان فعالیت می‌کنند و تنها در دو حوزه پزشک متخصص اورژانس و بیهوشی کمبود داریم که البته این مشکل کشوری است و وزارت برای رفع این مشکل برنامه‌هایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار