در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، از صنایع دستی و دست ساخته‌های دانش آموزان دختر عشایر مجتمع شبانه روزی حضرت فاطمه زهرا (س) یاسوج رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 06 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌ها و دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل انواع گیاهان دارویی خشک شده، پوشاک و لباس‌های محلی زنان عشایر، جامدادی، جاقرآنی، کلاه و شال گردن و دست کش، انواع شیرینی جات خانگی، خشکبار، صنایع دستی، نان محلی، غذا‌های محلی از جمله آش دوغ، آش کارده در معرض دید عموم قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: نظیر چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال در دانش‌آموزان می‌شود بلکه آن‌ها را با فرآیند از تولید به مصرف، فروش و بازاریابی آشنا می‌کند.
حسنعلی عزت‌خواه، افزود: معرفی انواع غذا‌های بومی محلی، صنایع دستی زنان عشایر، مهارت افزایی، اشتغالزایی، کارآفرینی و درآمدزایی از دیگر مزایای برپایی این نمایشگاه‌ها است.
وی آثار و محصولات تولیدی به نمایش گذاشته شده دانش آموزان دختر عشایری استان را شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: دانش آموزان در کنار کسب درس، علم و معرفت به کسب مهارت‌های اجتماعی وفردی می‌پردازند وافرادی توانمند در آینده خواهند شد.
عزت خواه افزود: کسب مهارت‌های لازم برای کارآفرینی جوانان باید مورد توجه همه مسئولان باشد تا این جوانان درآینده مدرک همراه با مهارت را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار