رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار نفر رای دهنده در این استان بر سر صندوق‌های رای در روز ۱۱ اسفند حاضر شوند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 01 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید جواد هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با اشاره به انجام فرایند انتخابات افزود: تشکیل ستاد امنیت انتخابات، ستاد جرائم انتخاباتی و جرائم تبلیغات انتخاباتی برای مدیریت تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در یک هفته مانده به انتخابات از جمله کار‌هایی خوبی است که انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان ۲۲ حوزه انتخابیه دارد که سه مورد اصلی و بقیه حوزه‌های فرعی است، اظهارکرد: استان ۸۷۲ شعبه اخذ دارد که ۳۹۲ سیار و ۴۷۳ شعبه ثابت است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰۱ شعبه اخذ رای روستایی و بقیه شهری است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۴ نفر از نامزد‌های انتخاباتی تایید صلاحیت شدند.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه تعداد رای اولی‌های استان ۳۱ هزار و ۶۳۵ نفر هستند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات و تاکیدات ایشان مبنی بر افزایش مشارکت ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نگرانی از بابت مشارکت در انتخابات وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیش از ۲۲ همایش بزرگ انتخاباتی در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: کانال‌های تلویزیونی به مشارکت صدا و سیما راه‌اندازی شد و قرار است مناظرات انتخاباتی از شبکه دنا پخش شود.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه انتخابات ۱۱ اسفند ماه در سطح استان نیمه الکترونیکی است، تصریح کرد: با پنج مدرک هویتی کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه و گواهینامه می‌توان در انتخابات شرکت کرد و رای داد.

وی انتخابات را آبرویی نظام دانست و عنوان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی در راستای تقویت و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات ستاد انتخابات را یاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: انتخابات متعلق به هیچ حزب، جناح و گروهی خاصی نیست، متاسفانه برخی دواطلبان صحنه انتخابات را به میدان جنگ تبدیل کردند، بداخلاقی‌های انتخاباتی نگران کننده است، افرادی که فردا می‌خواهند قانون وضع کنند نباید قانون‌شکنی کنند.

هاشمی مهر تصریح کرد: شعار‌های غیرواقع بینانه و خارج از قانون نامزد‌های انتخاباتی که در حیطه وظیفه آن‌ها نیست برای مردم توقع ایجاد کرده و سبب نگرانی و بدبینی مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، افزود: شاهد بداخلاقی، بی‌حرمتی‌ها و ترور شخصیت‌ها در فضای مجازی هستیم که از دادستان می‌خواهیم به این موضوع ورود کند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی افراد برای اینکه بیشتر دیده شود هنجارشکنی می‌کنند، گفت: برخی‌ها در تجمعات کاندیدا اقدام به تیراندازی کردند که احضار، بازداشت و سلاح آن‌ها توقیف شد و اگر موردی باشد ورود خواهیم کرد.

هاشمی مهر اظهار کرد: تجمعات نامزد‌های انتخاباتی غیرقانونی است تذکرات داده شده، اما رعایت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به توصیه ائمه جمعه به نامزد‌های انتخاباتی در جهت رعایت اخلاق انتخاباتی بیان کرد: انتظار استمرار این توصیه را داریم که کاندیدا‌ها علیه همدیگر صحبت نکنند، تهمت نزنند و تخریب نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار