مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه:
مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: امیدآفرینی و تحول سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 04 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید فریدون فاطمی زاده در جلسه شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه که با حضور سایر اعضا و دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد گفت: رویکرد آموزش و پرورش کهگیلویه بر مبنای اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس است که بر همین اساس در عرصه اطلاع رسانی نگاه متفاوتی نسبت به گذشته وجود دارد و از ظرفیت دانش آموزان خلاق، مستعد و توانمند به خوبی در برنامه‌ها استفاده می‌شود.
وی، از هم‌اندیشی، توانمندی و جوان‌گرایی به عنوان سه عامل موفقیت شورای اطلاع رسانی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه نام برد و گفت: جلسات این شورا به شکل مستمر و بر اساس برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی و فعالیت‌های خلاقانه به سمت پویایی و بالندگی برای تاثیر گذاری بیشتر بر جامعه هدف دنبال می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش کهگیلویه، رویکرد این مجموعه را جوان‌گرایی عنوان کرد و گفت: طبیعتاً نوع نگاه نسل جوان، نوین‌تر و تسلط شان بر ابزار روز بیشتر است که خوشبختانه دانش آموزان علاقمند و مستعد در عرصه اطلاع رسانی در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح مدارس گواه این مدعاست.
فاطمی زاده افزود: روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه جهاد تبیین هستند که با فعالیت‌های خلاقانه و هنرمندانه می‌توانند نسل جدید را با مفاهیم، هویت‌ها وارزش‌های انقلاب اسلامی به خوبی آشنا و تاثیر مهمی در حرکت رو به پیشرفت علمی انقلاب اسلامی ایفاد کنند.
دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، نگاه تحولی به حوزه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش کهگیلویه را یک اتفاق خوب عنوان کرد و گفت: هرگاه مدیر ارشد سازمانی نگاهی رسانه‌ای و تحولی داشته باشد آن سیستم به‌روز و کارآمد خواهد بود.
سید، ولی موسوی، هدف از تشکیل شورای اطلاع رسانی را انسجام بخشی به عرصه اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه در آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: در شورای اطلاع رسانی همگرایی و هم افزایی برای بیان به موقع فعالیت‌های آموزش وپرورش در شهرستان‌ها و مناطق توسط روابط عمومی‌ها شکل می‌گیرد و روابط عمومی نقش خویش را در عصر ارتباطات در پاسخگویی و اقناع سازی افکار عمومی به خوبی ایفا می‌کند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، با اشاره به اینکه امروز ما در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داریم، و هجمه‌های عظیمی به سمت آموزش و پرورش و آینده ساران ایران عزیز وجود دارد، گفت: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند این هجمه‌ها را مدیریت کند بخش روابط عمومی است.
موسوی بر هم افزایی از دورن و تعامل با بیرون در شورای اطلاع رسانی تاکید کرد وگفت: روابط عمومی ویترین آموزش وپرورش است و راهبرد اصلی آن اقناع سازی افکار عمومی و اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه است.

وی تکریم خبرنگاران فعال در عرصه تعلیم وتربیت را یک اصل مهم در آموزش وپرورش استان و شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و گفت: برگزاری نخستین جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت فرصتی برای معرفی خبرنگاران خلاق و فعال در عرصه تعلیم وتربیت خواهد بود.
موسوی افزود: آموزش وپرورش گسترده‌ترین جامعه هدف را دارد و با شعار روابط عمومی تحول گرا و کارآمد در آموزش وپرورش دنبال اطلاع رسانی هنرمندانه به مخاطبان هستیم و از نقد‌های سازنده برای بهبود فعالیت‌ها نیز استقبال می‌کنیم.
وی روابط عمومی را مشاوری امین برای مدیر یک دستگاه دانست و افزود: می‌تواند روابط عمومی در همه ماموریت‌های اداری نقش دارد و می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات باشد.
موسوی، اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی‌ها را تبیین خواند و گفت: باید کار‌هایی که در جامعه هدفمان انجام می‌شود برای آحاد جامعه تشریح شود.
وی از ارزیابی روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق براساس شاخص‌های اعلامی در گردهمایی روابط عمومی‌ها در دهه فجر، خبر داد و گفت: موتور محرکه آموزش و پرورش روابط عمومی است که نیازمند رویکرد و نگاهی نو در عرصه اطلاع رسانی است.
موسوی، روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه را، فردی با انگیزه و یکی از موفق‌ترین روابط عمومی‌های استان عنوان کرد که با اقدامات خلاقانه، اولین شهرستانی است که در استان روابط عمومی مدارس را احیا کرده و بازخورد خوبی نیز داشته است.
وی، ارتقاء سطح دانش روابط عمومی‌ها را از اولویت‌های کاری برشمرد وگفت: کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق استان در هفته اول بهمن ماه در کارگاه آموزشی در مشهد مقدس شرکت خواهند کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمددر پایان با تقدیر از نگاه تحولی مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه به مقوله روابط عمومی گفت: رسالت روابط عمومی جریان سازی، گفتمان سازی و روایتگری اول است که لازم است در این زمینه هوشمندانه عمل کنند.
رحمان سعادتی فر کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه، نیز برگزاری این نشست را گام مهمی در جهت آگاهی و شناخت مخاطبان با اهداف و کارکرد‌های روابط عمومی عنوان کرد.
وی با اشاره به رشد فزاینده فضای مجازی و دگرگونی در حوزه خبر و اطلاع رسانی گفت: رویکرد روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه تحولی شده و به سمت اخبار کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای حرکت کرده است.
سعادتی از ارائه بسته پیشنهادی مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و.. به عنوان دیگر اقدامات خلاقانه حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه برای تاکید و توجه مدارس به این مناسبت‌ها و پوشش حداکثری این اقدامات به صورت تعاملی نام برد.
وی خاطرنشان کرد: کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان در مدارس و ارائه آموزش‌های مقدماتی جهت همکاری با تحریریه خبر از دیگر رویکرد‌های روابط عمومی تحولی است که در شهرستان کهکیلویه محقق شد.
وی در خصوص انتشار اخبار مدارس نیز گفت: مدیر، معاون و آموزگاران به صورت ملموس و عینی از اهداف و رویکرد‌های تربیتی و آموزش اردو‌های علمی و آموزشی و کار‌های خلاقانه‌ی خود گزارش تهیه و برای انعکاس در اختیار روابط عمومی قرار می‌دهند.
سعادتی، مهمترین رویکرد نشست شورای اطلاع رسانی در سطح شهرستان را هماهنگی درون ستادی و انعکاس فعالیت‌های خلاقانه مدارس در سال جدید تحصیلی عنوان کرد.
وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت‌های بیشتری در سطح مدارس وجود دارد که با شناسایی و هدایت درست می‌شود به رشد آن‌ها کمک کرد.
در این جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه به بین نظرات و دیدگاه‌های خویش در امر اطلاع رسانی پرداختند و خواستار توجه و معرفی بیشتر استعداد‌ها و توانمندی‌های معلمان و دانش آموزان این شهرستان شدند.
در پایان این جلسه از دانش آموزان خلاق و توانمند که در عرصه روابط عمومی و تحریه خبر با آموزش وپرورش کهگیلویه بیشترین همکاری را داشتند با اهدء لوح سپاس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار