واکنش به ضرب و شتم دومین پرستار یاسوجی
سردار منتظرالمهدی : درک و رأفت ما نسبت به رنج "مریض داران" نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم
کد خبر: ۱۱۴۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 09 December 2023

طی چند روز اخیر سه خبر حمله به کادر درمانی دو مرد در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و یک مورد هم در گیلان باعث ایجاد واکنش های زیادی شده است .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ۲ هفتۀ پیش در گیلان نزدیکان بیمار رانندۀ آمبولانس را به‌خاطر دیررسیدن کتک زدند. شنبۀ هفتۀ پیش در یاسوج یکی از همراهان بیمار با چاقو به گردن یکی از پرستاران زده بود. دیشب هم دوباره در یاسوج یکی از پرستاران را در بیمارستان زده‌اند. سخنگوی پلیس در واکنش به این اتفاقات و با اشاره به ضرب و شتم برخی از کادر درمان توسط همراهان بیمار و یا افراد شرور تاکید کرد: هر گونه اوباش‌گری و اخلال در آرامش مراکز درمانی برخورد قانونی می‌شود.
سردار منتظرالمهدی سخنگو فراجا با تاکید به تأمین نظم، امنیت و حفظ آرامش در مراکز درمانی نوشت: اخیراً در مطلبی اشاره کردم که لمپنیزم و اوباشگری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابان‌ها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌نمایند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند متأسفانه شاهد صحنه‌هایی از رفتار‌های نامناسب غیر انسانی برخی از به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم.

خط و نشان فراجا برای ضاربان کادر درمانی

وی افزود: بی شک ما درد و رنج همراهانِ بیمار را درک می‌کنیم و آن‌ها را به شکیبایی دعوت می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی، کادر درمان مورد حمله، هجوم، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رأفت ما نسبت به رنج "مریض داران" نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم؛ فراجا نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند، بلکه باور داریم " پلیسِ منعطف" در این صحنه‌ها یک "پلیسِ اشتباهی و منفعل" است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتار‌های خشن را که به "ساحتِ شهروندی" تجاوز می‌کنند با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود.

سردار منتظرالمهدی گفت: پلیس در موارد رخ داده‌ی اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمین شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است؛ عملکرد همکارانم در این خصوص با در نظر گرفتن قوانین، تکالیف و ملاحظات، توأم با سرعت و دقت عمل بوده است.

سخنگو فراجا بیان داشت: پیش‌تر نیز رئیس پلیس کشور به دفعات به برخورد قهری و عبرت‌آموز پلیس با این افراد شرور اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه دار می‌نمایند و شرم نمی‌کنند.

وی افزود: جامعه بزرگ خدمات درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، پیراپزشکان و…که با سعه‌صدر به انجام وظایف انسانی و اخلاقی خود مشغول هستند نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی ملاحظه قرار گیرند.

سخنگو فراجا گفت: حریم طبیب حرمت دارد، پزشکی که درمان می‌کند، تسکین می‌دهد و آرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادر درمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و.. بی وقفه در کنار مردم بوده و هستند و عطر امید را می‌پراکنند تا شفای مریض حاصل شود. قدردان زحماتشان هستیم و تأمین امنیتشان را به جان می‌خریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار