استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح خدمات جهاد از دوره سازندگی تا دوره کشاورزی گفت: حقیقتا همان روحیه دفاع مقدس اکنون هم در جهاد کشاورزی وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 24 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، سید علی احمدزاده در یادواره ۱۸ شهید شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، فرماندهان ارشد سپاه فتح استان، معاونین استاندار، حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد، مدیرکل بنیاد شهید، مدیران‌کل عضو شورای اداری و با استقبال کم‌نظیر مردم و خانواده‌های شهدا برگزار شد، اظهار کرد: هر کار بزرگی در دوره دفاع مقدس انجام شد با نقش‌آفرینی بچه‌های جهاد بود و آن‌ها بودند که راه را برای هر عملیاتی هموار می‌کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات جهاد در دوره جنگ، از ساخت خاکریزها، دژ‌ها، سایت‌هایی موشکی، پل و جاده سخن گفت و تاکید کرد: جهادگران در دوره جنگ تحمیلی شجاعانه و جسورانه جلوی گلوله دشمن به رزمندگان اسلام خدمت می‌کردند و مگر می‌شود انسان بود و یادمان برود که بچه‌های جهاد در بالای لودر‌های بی‌پناه چند شهید دادند تا یک تکه معبر بسازند و با چه اراده پولادینی ماندند تا بچه‌های سپاه و ارتش بتوانند رد شوند؟

احمدزاده افزود: بچه‌های جهاد همین روحیه را در دوره سازندگی و بعد از آن در دوره کشاورزی نیز حفظ کردند و خدمات غیرقابل وصفی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه خدمات جهاد در دوره سازندگی از ساخت جاده و راه روستایی تا برق رسانی و آب‌رسانی به روستا‌ها فراموش ناشدنی است، ادامه داد: یکی از افتخارات زندگی‌ام این است که در ابتدای دوران جهاد سازندگی دوشادوش جهادگران بودم و همه این رشادت‌ها و اخلاص‌ها را از نزدیک دیدم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دوره تولید و کشاورزی در نقش‌های مختلف جهاد از جنگ تا سازندگی و کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: روز اولی که از جاده تنگ‌سرخ وارد استان شدم، دیدم سیب تولیدی کشاورزان روی دست آن‌ها مانده و با لودر به عنوان سیب ضایعاتی بار می‌کنند و وقتی علت را جویا شدم متوجه شدم که به دلیل نبود سردخانه کشاورز ما مجبور است محصول خودش را یا با کمترین قیمت بفروشد یا روی دستش بماند و به عنوان ضایعاتی بفروشد برای همین با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در میان گذاشتم و نتیجه آن تکرار شدن یک صحنه جهادی و یک حرکت جهادی دیگر در راستای همان خدمات جهاد سازندگی بود.

احمدزاده تصریح کرد: از روزی که این مشکل احصا شد، ساخت سردخانه در دستور کار قرار گرفت و در همین دولت سه برابر کل ظرفیت‌های موجود سردخانه‌ای استان مجوز گرفتیم و تاکنون با یک کار جهادی یک سوم این میزان سردخانه به بهره‌برداری رسیده و بقیه در حال ساخت است که این اقدامات کمتر از رشادت‌های دوره جنگ و سازندگی نیستند.

جهاد از سازندگی تا کشاورزی

وی گفت: در حوزه احداث کانال‌های آب و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و شیلات کار‌های بزرگی شد که حاصل انتقال همان فرهنگ ایثار و فداکاری به جهادی‌های امروز است و ما شاهدیم که در جهاد کشاورزی افرادی متدین، جهادی و پای کار در حال خدمت بی‌وقفه به روستائیان و عشایر هستند و جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد انقلابی در مسیر همان جهاد سازندگی سابق قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: نمونه کار‌های جهادی در بخش کشاورزی زیاد است، اما برای مثال شما ببینید که در طول عمر انقلاب اسلامی حتی یک کارخانه تولید خوراک ماهی و آبزیان در این استان نبود و با وجودی که سومین تولیدکننده برتر ماهی در کشور هستیم، اما از این حیث وابسته به سایر استان‌ها بودیم، ولی در این دو سال هشت کارخانه تولید خوراک آبزیان در دستور کار قرار گرفت و نخستین کارخانه در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی تکمیل و احداث ۱۳۷ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران را نمونه دیگری از کار‌های جهادی در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: تا قبل از این دولت فقط ۳۲ هکتار گلخانه داشتیم، ولی به بهره‌برداری کامل از زیرساخت‌های در دست احداث گلخانه‌ای تحولی عظیم در این حوزه رخ خواهد داد.

در پایان این مراسم باشکوه از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در حوزه ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی رونمایی و از خانواده معظم ۱۸ شهید جهادگر شهرستان بویراحمد تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار