رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از احیاء حقوق فراموش شده مردم شریف بهمئی با پیگیری و صدور حکم قطعی دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد .
کد خبر: ۱۱۳۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 23 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان ، رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر افزود: این حق برای سال‌های آینده نیز احیاء شده است.
شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مرز با استان خوزستان قرار دارد.
این شهرستان ۸۰ حلقه چاه نفت دارد که تاکنون مردم شهرستان از نعمت عوارض ناشی از آلایندگی محروم بوده‌اند. موضوعی که با ورود دستگاه قضایی، برای سنوات گذشته پیگیری و برای سال‌های آینده نیز احیا شده است.
فاصله شهر لیکک مرکز این شهرستان، با چاه‌های نفت تنها؛ ۷ کیلومتر است. اما این عوارض نه تنها مرهمی بر چهره بهمئی نبود بلکه دردی بود که هر روز سنگینی آن بیشتر می‌شد.
اما با رأی قطعی دادگاه تجدید نظر استان این حق که در گذشته به فراموشی سپرده شده بود، اکنون احیا شده است.
دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان در مصاحبه‌ای این خبر خوشحال کننده را برای مردم این شهرستان اعلام کرد.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان در ادامه اظهار کرد: با توجه به وجود چاه‌های نفتی در این شهرستان، مردم عزیز و شریف بهمئی مطابق قانون می‌بایست از عوارض آلایندگی این صنعت بهره مند می‌شدند که این حق مهم در سال‌های گذشته مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته بود.
دکتر محبوب افراسیاب گفت: با دادخواهی شهرداری بهمئی، رأی بدوی در دادگستری این شهرستان صادر و در محاکم تجدید نظر قطعیت یافت و مبلغ یک هزار و ۳۴۸ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال حق عوارض آلایندگی سال ۹۳ تا ۹۶ توسط اداره کل امور مالیاتی وصول و در حق شهرداری و دهیاری‌های بهمئی جهت توسعه امکانات و رفاه عمومی پرداخت خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان درپایان تصریح کرد: این حق برای سال‌های دیگر و آینده نیز احیاء و قابل پیگیری و پرداخت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار