هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی از روز دوشنبه در برخی مناطق این استان هشدار قرمز صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸ 20 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی کرمی ، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به رصد نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ تا بامداد روز سه شنبه بارش‌های شدیدی این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: این سامانه بارشی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخته‌ها همچون خطوط انتقال برق و ...، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید را در پی دارد.

کرمی تصریح کرد: توقف و تردد نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفر‌های برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونت‌های واقع در حریم و بستر‌های رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید است.

کرمی تاکید کرد: احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و مسدود شدن مسیر‌های ارتباطی وجود دارد.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار