مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از کشف و ضبط دومین اسلحه هورنت در دنا کمتر از دو هفته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 13 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا دو هفته پیش نخستین اسلحه هورنت را در ضلع جنوبی کشف کردند و امروز هم دومین اسلحه هورنت را از یک متخلف سابقه دار، کشف و ضبط کردند.
اسلام جاودان خرد افزود: ماموران یگان حفاظت، حین پایش منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا متوجه حضور متخلفی می‌شوند که با یک اسلحه به قصد شکار وارد منطقه تحت مدیرت محیط زیست استان شده است.
وی اضافه کرد: ماموران پس از ساعت‌ها تلاش و اقدامات لازم موفق می‌شوند متخلف را قبل از هرگونه شکاری اعمال قانون و از او یک قبضه اسلحه هورنت (خفیف) کشف و ضبط کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه اسلحه هورنت اسلحه‌ای مرگبار برای حیات وحش است گفت: این اسلحه به دلیل صدای شلیک خیلی کم که گا‌ها از فاصله ۱۰۰ متری آن هم شنیده نمی‌شود قاتل حیات وحش است.
وی با اشاره به غیر مجاز بودن اینگونه اسلحه‌ها گفت: اینگونه اسلحه‌ها بنا به دلایل متعددی غیر مجاز بوده، و متخلف به همراه اسلحه به مراجع قضایی معرفی و مطابق با قانون شکار و صید، اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی به صورت امانی در انبار محیط زیست یا مراجع قضایی نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار