مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو گروه شکارچی متخلف در دنای شرقی خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 12 November 2023
دستگیری ۲ گروه شکارچی متخلف در دنای شرقی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد روز یکشنبه، ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان از صبح روز جمعه، پایش منطقه حفاظت شده دنای شرقی و دنای غربی را در دستور کار خود قرار دادند که موفق شدند ۶ نفر متخلف را اعمال قانون کنند.

وی اظهارکرد: فرماندهی یگان حفاظت با همکاری محیط بانان دنا، با رصد و پایش دنای شرقی ۲ گروه شکارچی متخلف را به همراه ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملیات در دنای غربی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا ضمن پایش مستمر منطقه موفق می‌شوند ۲ گروه متخلف را در حالی دستگیر کنند که از آنان لاشه ۲ قطعه کبک به همراه ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز کشف و ضبط شد.

جاودان خرد به پایش رودخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: محیط بانان دنا در ضلع شمالی پارک حین پایش رودخانه متوجه یک گروه متخلف می‌شوند که با استفاده از یک دستگاه موتور برق اقدام به صید غیر مجاز ماهی می‌کنند.

وی ادامه داد: مطابق با قانون، استفاده از موتور برق به دلیل آسیب‌های جبران ناپذیری که به دیگر زیستمندان وارد می‌کند ممنوع بوده و از طرفی صید بدون پروانه نیز مستوجب مجازات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: مأمورین در حالی این گروه را دستگیر می‌کنند که با استفاده از موتور برق ۱۷۴ قطعه ماهی صید کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار