مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از دستگیری بی رحم‌ترین متخلف دنا خبر داد و گفت: از یک ماه قبل بود که محیط بانان یگان حفاظت پارک ملی دنا، با دریافت اطلاعاتی رفتار این متخلف حرفه‌ای را زیر نظر گرفتند.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 26 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسلام جاودان خرد افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، متخلف زمانی در تور اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا قرار گرفت که پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور، اسلحه خود را پنهان کرده بود و به سمت خانه خود بر می‌گشت.
وی ادامه داد: با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت دوست دنا، ماموران این سازمان با هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همراهی پلیس اطلاعات، پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری این متخلف، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل‌های دنا با همان اسلحه هرنت (اسلحه‌های با صدای خیلی کم که صدای شلیک آن گاها" بیشتر از ۱۰۰ متر شنیده نمی‌شود) بودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: با مشاهده تصاویر دریافتی از گوشی متخلف، معلوم شد که وی ۹ راس کل را با همین اسلحه شکار کرده است.
جاودان خرد افزود: متخلف با دستور مراجع قضایی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی به صورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست نیز گفت: هم وطنان عزیز می‌توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش‌های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهیم.
گفتنی است جریمه حقوقی شکار هر راس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم است.
مسئول روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: مقام معظم رهبری در استفتاء خود در مورد شکار از روی لهو و لعب فرمودند: شکار کردن از روی لهو و برای خوش گذرانی جایز نیست و حتی بیشتر مراجع تقلید و علما نیز شکار از روی خوش گذرانی را حرام اعلام کرده اند. اما هستند کسانی که در اوج برخورداری از نعمات خداوندی و از روی طمع بیشترو لذت‌های آنی و کاذب در اوج قساوت قلب و درخلاء کمبود محیط بان در صبحگاهان و عصرگاهان حیات وحش بی زبان را با اسلحه‌های بی صدا (با صدای خیلی کم) که گاها" صدای شلیک آن‌ها از ۱۰۰ متر فراتر نمی‌رود شکار می‌کنند و بدتر از آن با افتخار به ثبت تصاویری به همراه لاشه‌ها می‌پردازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار