نماینده بویراحمد، دنا و مارگون : در مجلس شورای اسلامی در طی سه سال فعالیت خود تحقیق و تفحص در موارد مختلفی را آغاز و پیگیری نمودیم و با آنکه در بسیاری از مواقع مورد بی‌مهری رسانه‌ای در امضاء برخی پیشنهادات حال به واقع یا خلاف واقع قرار گرفتیم، اما سعی شد آنچه مصلحت عموم بود مورد توجه باشد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 07 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف مهم نمایندگان موضوع نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف است.
وی افزود: در امر نظارت بحث تحقیق و تفحص برای رسیدن به نتیجه و آنچه که گاه به صورت مطالبه عنوان می‌شود لازم و ضروری است.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، با اشاره به اینکه در کنار تلاش برای حل مشکلات حوزه انتخابیه، به برخی مسائل و مشکلات در بخش‌های کلان حسب وظیفه ذاتی و قانونی ورود داشته‌ایم، گفت: بنا به سوگند یاد شده در آغاز به کار در مجلس، نمایندگان باید خود را در برابر تمام ملت مسئول بدانند و مسئولیت نباید به حوزه انتخابیه و جغرافیای خاصی محدود شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی در طی سه سال فعالیت خود تحقیق و تفحص در موارد مختلفی را آغاز و پیگیری نمودیم و با آنکه در بسیاری از مواقع مورد بی‌مهری رسانه‌ای در امضاء برخی پیشنهادات حال به واقع یا خلاف واقع قرار گرفتیم، اما سعی شد آنچه مصلحت عموم بود مورد توجه باشد.
این نماینده مجلس در ادامه به موضوعات مهمی که در تحقیق و تفحص مجلس مطرح و وی به امضا آن‌ها اقدام نموده‌است، پرداخت و گفت:تحقیق و تفحص از بانک تجارت، تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت نفت، پاسارگاد در شیوه جذب نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر و عادی در مناطق محل فعالیت آن و شیوه هزینه کرد غیر منطبق با میزان فعالیت و همچنین شیوه نامطلوب در کنترل منابع و فرآیند اجرایی، بررسی نحوه عملکرد سازمان سنجش در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان آب برق خوزستان، تحقیق و تفحص از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص ساختار و عملکرد برخی شرکت زیرمجموعه_ بررسی عملکرد شرکت سهامی آب منطقه‌ای اصفهان_تحقیق و تفحص از عملکرد کمی و کیفی ایران خودرو و سایپا در خصوص نحوه تولید توزیع و قیمت گذاری_ تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مشکلات زمین‌های کشاورزی کشاورزان، تصرف عدوانی آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع انفال و زمین‌های حاشیه تالاب‌ها، مراتع، جنگل‌ها و ... _تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در خصوص عدم رعایت مفاد قانون کار در میدان نفتی یادآوران_ تحقیق و تفحص از عملکرد بانک سپه _تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات در خصوص عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت_تحقیق و تفحص عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم_ تحقیق و تفحص از عملکرد بانک رفاه کارگران _تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در نحوه تامین اعتبار و هزینه‌کرد برای تیم ملی فوتبال ایران_تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی_تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس_تحقیق و تفحص از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان_تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی کشور_تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله این موارد بوده‌است.
روشنفکر در ادامه امضا تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص ساخت مجموعه‌های تلویزیونی_ تحقیق و تفحص برای مبنای پرداخت مبالغ هنگفت چندین میلیاردی بابت ساخت مجموعه تلویزیونی که از مجموعه‌های خارجی کپی برداری شده و هزینه‌بر هم بوده و بررسی شود بر چه اساس و انگیزه‌های صورت گرفته است؟ را نیز یکی از موارد امضا شده توسط خود عنوان کرد.
وی امضا تحقیق و تفحص از عملکرد موسسه صندوق حمایت بازنشستگان کارکنان فولاد، امضا تحقیق و تفحص از عملکرد ۱۰ ساله شرکت ملی صنایع مس ایران و امضا تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال ۱۳۹۲ را از دیگر عملکرد خود در حوزه تحقیق و تفحص مجلس یازدهم عنوان کرد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، امضاء تحقیق و بررسی ساختار و عملکرد پست بانک ایران، تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی، تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در خصوص عملکرد پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی، تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۱ نیز از دیگر عملکرد خود برشمرد و گفت: بررسی عملکرد دولت پس از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱، تحقیق و تفحص از عملکرد بیمه ایران در خصوص نحوه توزیع خدمات در کشور، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت نفت ستاره خلیج فارس، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران، (شرکت آلومینیوم ایران، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) شرکت آلومینای ایران و شرکت آلومینیوم المهدی) نیز در مجلس مطرح و بنده به عنوان نماینده مردم و بنا به احساس مسئولیت در قبال حقوق عامه به امضا و دفاع از آن پرداخته‌ام.
وی در پایان یکی از موارد مهم پیگیری شده را بررسی عملکرد خودروسازان داخلی عنوان و کرد و افزود: تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی کشور در خصوص فروش خارج از ضوابط عرضه خودرو به برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی، نیز از جمله طرح‌های مهمی بود که به شخصه دغدغه آن را داشته و پیگیر نتیجه آن هستم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کریمی
|
United States of America
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
این شلوغ بازیا و خودنمایی ها نشونه ضعف کلی وژست تبلیغاتی است
ایشان درحوزه انتخابیه خودش ۹۰درصد به بالا نارضایتی مردم
دخالت درانتصابات و بکارگیری نیروهای خاله خورزویی
سواد ونطق ضعیف
عدم نظارت برکارها وبازار
ضعف مدیرانش
و.... درکارنامه دارد
فرهاد
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خب که چه؟
یه سری طرح تحقیق و تفحص طرح می شه و نماینده ها امضا می زنند که تحقیق بشود!
باید بگن کدوم طرح تحقیق را ایشان مطرح کرده و تونسته تایید نهایی بگیره. و الا امضا زدن که هنر نیست وظیفه مجلس همینه که بره تحقیق و تفحص کنه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
از ....روشنفکر هیچ کاری ساخته نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار