از زمان اجرایی شدن طرح حدنگاری تاکنون ۳۸ درصد اراضی کهگیلویه و بویراحمد رفع تعارض شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 19 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دار‌د که از زمان اجرایی شدن طرح حدنگاری تاکنون ۳۸ درصد اراضی استان رفع تعارض شدند
معتمدی افزود: این طرح با هدف تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و رفع اختلافات مالکان در سال ۱۳۹۳ توسط دولت تصویب شد و در سال ۱۴۰۱ در استان اجرایی شد.
دادستان استان هم در این رابطه گفت: در سال‌های اولیه اجرای این طرح استان ما در رتبه آخر کشور بود، اما امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است.
ملک حسینی بیان کرد: با اجرا شدن این طرح، بسیاری از پرونده‌های قضایی مربوط به تعارضات اراضی در دادگستری استان کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند دار شده اند و مابقی قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام شود.
آقای خوب افزود: شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار ثبت سند را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ درصد اراضی این استان را ملی دانست و ادامه داد: همه اراضی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه حدنگاری ثبت شد.
زمان خوب اضافه کرد: در واقع از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار هکتار آن اراضی ملی است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صدور سند تنها پنج استان توانستند همه اراضی ملی را ثبت کنند که کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه سوم را کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار