نشست خبری استاندار با رسانه ها
استاندار از ابراز رضایت رهبری از سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 09 August 2023

نظر رهبری در خصوص سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در نشست خبری با رسانه‌ها در پاسخ به سوال یک خب نگار مبنی بر اظهار نظر رهبری در خصوص سفر آیت الله رئیسی به استان و استقبال خوب مردم از وی گفت: بله خوشبختانه این سفر و سفر آفریقای رئیس جمهور موجب ابراز رضایت رهبری قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور، یک روز پس از سفر، رئیس جمهور به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و در خصوص سفر به آفریقا و سفر به کهگیلویه و بویراحمد ابراز رضایت و خشنودی کردند و ایشان از این مساله رضایت داشتند.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: رییس جمهور در گزارش خود از هر ۲ سفر و نحوه برگزاری آن ابراز رضایت و خشنودی داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما هم خوشحالیم و به خودمان می‌بالیم که در استان موجب لبخند رضایت رهبر انقلاب شده ایم.

هشدار استاندار به برخی مدیران
احمدزاده در پاسخ به سوالی در خصوص عدم تعامل رسانه‌ای مدیران گفت: مدیران باید با رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند. چنانچه مدیری در این زمینه کوتاهی می‌کند به من معرفی کنید.

استاندار با اشاره به مصوبات سفر اول گفت: تاکنون حدود نیمی از اعتبارات سفر اول محقق نشده که البته نسبت به زمانبندی عقب نیستیم و در مجموع امیدواریم بعد از محقق شدن اهداف سفر در برخی شاخص‌ها از محرومیت خارج شویم.

استاندار در خصوص پتروشیمی چرام گفت: چون پتروشیمی چرام تولید اوره و آمونیاک بود و اخیرا هم مصوبه مجلس داشته که با توجه به تولید زیاد این محصول، این نوع محصول نیاز به تولید بیشتر ندارد و بنابر این مصوبه پتروشیمی چرام فعلا کلنگ زنی نشد.
احمدزاده افزود: اصل پتروشیمی چرام پابرجا است، اما برنامه ریزی و مطالعات برای تغییر محصول ان است که انشاالله اقدام می‌شود.

احمدزاده در خصوص تغییر مدیران گفت: تغییرات مدیریتی را خواهیم داشت و اینکه برخی منتظرند لیست اعلام شود، برای حفظ حرمت بوده است.
وی گفت: تغییر مدیریتی را خواهیم داشت و برخی از طریق بازرسی در حال تحقیق و بررسی هستند.
وی در پاسخ به این انتقاد که نمایندگان بسیاری از انتصابات را انجام می‌دهند، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود نمایندگان انتصابات را انجام می‌دهند، اینگونه نیست و این اتفاق هم نمی‌افتد.

استاندار در پاسخ به دغدغه صنفی خبرنگاران در خصصو مسکن گفت : سال گذشته هم این موضوع مطرح شد که قرار بود یک کارگروه توسط خبرنگاران تشکیل شود و موضوع را پیگیری کند که من هم نظارت و پیگیری کنم که متاسفانه خود شما هیچ کاری انجام ندادید .

استاندار در پاسخ به سوالی در خصوص موضع وی در مورد سد خرسان گفت : اولین کسی که این موضوع را مطرح کرد خود من بودم تازه فهمیدیم که چه بلایی بر سر استان آمده طلایه را با هزار نفر جمعیت جز استان چهارمحال و بختیاری کردند تا آن سد عملاً متعلق به آن استان باشد و دیدیم که چه کلاهی بر سر ما رفته است.

وی با اشاره به سرچشمه سد خرسان از سه استان اصفهان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری گفت: تعداد ۱۷ روستای ما با اراضی بسیار زیادی زیر آب می‌رود یک گورستان قدیمی هم به زیر آب خواهد رفت اشکالات جدی وجود دارد و باید دید که آیا بازنگری در آن صورت خواهد گرفت البته تاکنون ۱۰ درصد بیشتر پیشرفت فیزیکی نداشته است.

استاندار گفت: به همه جا نامه زدیم و اطلاع رسانی از مشکلات صورت گرفت؛ لذا خرسان یک مطالبه جدی است. 


راه آهن کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دولت قرار گرفت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبه مهم مردم استان در خصوص راه آهن، گفت: راه آهن این استان در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پیش از سفر دور دوم رئیس جمهور موضوع راه آهن اقلید به یاسوج به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان مطرح و در سفر به طور جد پیگیر شد.

وی افزود: این طرح با محوریت سرمایه گذاری خارجی، سریعا در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ابراز کرد: هم اکنون با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمدزاده افزود: کهگیلویه و بویراحمد فاقد خطوط ارتباطی ریلی است هر چند که پروژه نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده که هنوز در ابتدای کار است.

وی عنوان کرد: یک ایده جدیدی طرح ریزی شده است که راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان‌های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عملیاتی شدن این ایده این استان و ۲ استان دیگر بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره‌مند خواهند شد و یکی از سریع‌ترین مسیر‌های راه آهن کشور است و راه به مرکز کشور بسیار نزدیک می‌شود.

وی بیان کرد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.

راه‌آهن اقلید - یاسوج بطول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار شهید صارمی، شهید آوینی، شهید حسن باقری، شهید خزائی، و شهید هادی باغبانی یاد تنها شهید خبرنگار شهید عبدیان از صدا و سیمای استان را گرامی داشت و گفت: خبرنگارانی هم بودند که به این ملت و کشور خیانت کردند مانند جیسون رضائیان و نازنین زاغری.

وی با بیان اینکه روز خبرنگار روز فوق العاده مهمی است و تلاش کردیم با همه اصحاب رسانه همراهی و همکاری داشته باشیم، افزود: خیلی کار‌ها در استان داریم که باید انجام بدهیم، اعتبارات همه پاسخ‌گوی نیاز ما نیست.

۵۲ درصد اعتبارات سفر اول اختصاص داده شده است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به این سوال که برخی از وعده‌هایی که در سفر به مناطق دادیم عملیاتی نشد، گفت: ۴۸ درصد اعتبارات سفر اول هنوز اختصاص داده نشده است به همین دلیل نتوانستیم کار‌هایی که قول دادیم را به سرانجام برسانیم، اعتبارات سفر دور اول سه ساله است و اگر اختصاص داده شود به وعده‌ها عمل می‌کنیم.

۱۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفر دوم ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده، گفت: با اختصاص اعتبارات سفر استان در حوزه راه روستایی، آب شرب و بخش کشاورزی، حوزه بهداشت و درمان از محرومیت خارج می‌شویم.

احداث داروخانه بیماران خاص در هلال احمر استان مصوب شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای بیماران خاص داروخانه نداشتیم و بیماران به شیراز و اصفهان می‌رفتند که در این سفر مصوب شد داروخانه بیماران خاص در هلال احمر استان ایجاد شود تا بیماران با مشکلی مواجه شوند.

۱۰ هزار میلیاردتومان برای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اختصاص یافت
احمدزاده با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شد، گفت: همه این موارد را بانک‌ها پذیرفتند.

پتروپالایشگاه گچساران جزء مصوبات است
وی در خصوص عدم کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه گچساران گفت: پتروپالایشگاه گچساران جزء مصوبات است و به زودی عملیات انجام می‌شود فقط یک مشکل محیط زیستی است که در حال رفع مشکلات هستیم که کار در مرحله پایانی است.

احمدزاده در خصوص انتقادات مردم از شورای شهر و درخواست برای انحلال شورا گفت: در قانون برای من اختباری که شهردار و شورای را عزل کنم وجود ندارد شهرداری که انتخاب می‌شود باید یکسری شرایط داشته باشد اینکه که شورای شهر منحل شود دست من به عنوان استاندار نیست تابع قانون است و مرحله به مرحله تخلفات شورا جمع و بعد می‌گویند که باید منحل شود.

یاسوج شهردار جهادی می‌خواهد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج شهردار جهادی می‌خواهد با چنین وضعیتی یاسوج می‌سوزد.

وی عنوان کرد: تخلفات شورای شهر جمع‌آوری شده است ما امیدواریم وضعیت شورا‌ها خوب عمل کنند اگر راهی جزء انحلال بود باید طبق قانون عمل شود، امیدواریم وضعیت شورای شهر یاسوج بهتر شود و هر چه سریعتر یک شهردار جهادی انتخاب شود دلمان برای یاسوج می‌سوزد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتخابات کار فوق العاده مهمی است که در پیش داریم، اما همه تلاش این است که حضور مردم گسترده باشد، ضمن اینکه امکان ندارد سیستماتیک در انتخابات تقلب شود صیانت از آرای مردم اولویت اول است.

انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۲ است خاطرنشان کرد: قول می‌دهم چیزی سلامت انتخابات را تهدید نکند و در سلامت کامل برگزار شود و اگر مدیری بخواهد سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد عزل می‌کنیم.

** پیگیر جایگزین بالگرد سقوط کرده هستیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سقوط بالگرد اورژانس در سفر رئیس جمهور گفت: همان روز به رئیس جمهور اعلام کردم که هلی کوپتر اورژانس سقوط کرده و خوشبختانه تلفاتی نداشتیم، اما تنها بالگرد استان بود، ضمن اینکه برای تامین بالگرد جدید با مشکلات مواجه هستیم، اما پیگیر هستیم که اورژانس کشور بالگرد جایگزین به ما بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار