مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مصرف برق در چهار شهرستان بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی با عبور از حد مجاز قرمز است.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 28 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت مجاز بار در شهرستان گچساران ۱۵۵ مگاوات است در حالی که مقدار بار در ساعت‌های پیک بار در این شهرستان به ۱۷۱.۸ مگاوات نیز رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین میزان مجاز بار در شهرستان بویراحمد ۷۳ مگاوات است، اما میزان مصرف در زمان پیک بار در این شهرستان به ۸۷ مگاوات نیز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد میزان مجاز مصرف برق در شهرستان کهگیلویه نیز ۷۳ مگاوات است و میزان مصرف بار همزمان با ساعت‌های پیک بار در این شهرستان ۷۸ مگاوات است.

وی عنوان کرد:در شهرستان بهمئی نیز مصرف مجاز ۴۱ مگاوات است در حالی که میزان مصرف تا ۴۵ مگاوات نیز می‌رسد.

مرادی تاکید کرد: وضعیت مصرف برق در شهرستان‌های دنا و لنده نارنجی و در شهرستان‌های باشت و چرام نیز سبز است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصرف برق استان خانگی است تاکید کرد: همراهی شهروندان می‌تواند زمینه عبور بدونی خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند.

مرادی افزود: صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقدام‌هایی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و موکول کردن برنامه‌ها به ساعات دیگر، کمک شایانی به کاهش مصرف برق می‌کند.

وی با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای مشترکان برق در استان، گفت: در قالب این مشوق‌ها مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته از کیلو واتی ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت کنند.

مرادی زمان پیک مصرف برق در استان را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب دانست و خاطرنشان کرد: نیاز ممشترکان برق درزمان پیک به خاموش کردن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار