مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی :
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی به بیان اخرین وضعیت آماری و انتظارات از رسانه های استان پرداخت.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 13 June 2023
رسانه های استان در اغتشاشات سربلند بودند / آخرین آمار از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امین الله درخشان با اشاره به فعالیت خوب رسانه‌ها گفت: در حال حاضر ۱۷ رسانه چاپی، ۱۲۸ پایگاه خبری، ۱۵ رسانه الکترونیک غیر برخط، ۱۵ نمایندگی خبرگزاری‌های رسمی کشوری و ۵۷ نمایندگی روزنامه‌های کشوری در استان کار خبری انجام می‌دهند.

درخشان با بیان این نکته که اکنون ۲۰۴ نفر عضو خانه مطبوعات هستند، افزود: یکی از مشکلات استان در حوزه رسانه به رسانه‌های غیر مجاز بر می‌گشت که در دولت جدید این مشکل تا حدود زیادی حل شد و اگر رسانه غیر مجازی در استان فعالیت دارد به دلیل عدم اطلاع از فعالیت آن رسانه است که به محض اطلاع، مسدود شده است به گونه‌ای که همه رسانه‌های غیر مجاز تا پایان فروردین امسال مسدود شده اند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در شرایط خاصی که ایجاد شده است، ادامه داد: تحلیل‌های حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد که ما کمترین چالش‌ها را در میان رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

درخشان افزود: طی چند سال اخیر، برخی مسائل که پتانسیل ایجاد بحران‌های اجتماعی را داشته اند و حتی در برخی رسانه‌ها آگاهانه یا نا آگاهانه منجر به تنش شده اند، اما در کهگیلویه و بویراحمد، با مسئولیت پذیری و در کنار مردم و مسئولین بودن و توجه به منافع کشور، کمترین چالش‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مدیر کل ارشاد شهادت می‌دهم که در جلسات متعددی که برگزار شده، دستگاه‌های امنیتی و قضایی با تمام قدرت از رسانه‌ها حمایت کرده اند البته اشکالاتی هم وجود دارد که باید با تلاش و مسئولیت پذیری همگانی برطرف شوند.

درخشان با توجه به شرایط فعلی جامعه خطاب به رسانه‌ها گفت: جامعه نیازمند انتشار اخبار امیدوار کننده و دوری از یاس و ناامیدی است البته این به معنی بستن فضای نقد نیست.

وی به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و افزود: انتظار از اصحاب رسانه این است که ضمن ارائه تحلیل‌های منطقی و تشویق مردم به حضور فعال در انتخابات، اما مراقب باشند که بر مسائل حساسیت زا مانند قوم و قبیله گرایی دامن نزنند.

درخشان در پایان با اشاره به تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات خبرنگاران و ارتقا جایگاه رسانه گفت: امسال در روز خبرنگار جشنواره بسیار خوب و در خور شانی برای تجلیل از رسانه‌های استان خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار