گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از مرز شلمچه
گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد از موکب های استان در مرز شلمچه نشان می دهد که دو موکب از شهرستان های چرام و لنده و همچنین یک موکب دایر شده توسط اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، وظیفه حدمات رسانی به زوار استان و دیگر استان ها و حتی کشورهای دیگر را بر عهده دارند .
کد خبر: ۱۰۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 13 September 2022

این روزها بسیاری از مناطق کشور و برخی خانواده ها به نوعی با موضوع پیاده روی اربعین حسینی و زوار حرکت کرده به سمت مرزها برای شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت امام حسین و شهدای کربلا در این کشور هستند .
اگر سری به مرزهای عراق بزنید با انبوهی از جمعیت که در حال ورود و خروج هستند مواجه می شوید . این زوار را موکب های استان های مختلف خدمات رسانی می کنند . خادمینی از همه سنین با شغل های متفاوت که عاشقانه خدمت می کنند .
گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد از موکب های استان در مرز شلمچه نشان می دهد که دو موکب از شهرستان های چرام و لنده و همچنین یک موکب دایر شده توسط اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، وظیفه حدمات رسانی به زوار استان و دیگر استان ها و حتی کشورهای دیگر را بر عهده دارند .
موکب ها ، خدمات و مشکلات
بری از موکب داران استان در مرز شلمچه در گفتگو با تابناک برخی جزئیات کار در این موکب ها را توضیح داده اند . از جمله معرفی موکب و شیوه خدمات دهی و اینکه از چه زمانی شروع و تا چه زمانی خدمات خواهند داد .
فیلم ببینید / گفتگو با موکب داران استان در مرز شلمچه
احداث برخی ابنیه و زیرساخت ها از جمله اقداماتی است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، در پی ایجاد آن ها است .
علیرضا نیکروز ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در هنگام تهیه گزارش در حال کمک به احداث برخی زیرساخت ها در این منطقه بود به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : با پیگیری ها قطعه زمینی در مرز شلمچه برای احداث زائرسرای استان اختصاص یافته است که تلاش می کنیم در سریعترین زمان ممکن ، این زائرسرا احداث شود .
فیلم ، توضیحات نیکروز در خصوص اقدامات
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مدیران و نمایندگان استان هم بازدیدی از موکب های استان در مرز داشتند که استاندار از نزدیک خدمات رسانی موکب ها را مورد بررسی قرار داد .
در نشست موکب داران با استاندار ، مشکلات موکب داران مورد بررسی قرار گرفت .
میری مسئول موکب شهرستان لنده در مرز شلمچه نیاز مبرم به اقدامات و ارائه بسته ای فرهنگی را ضروری دانست.
وی ضعف زیرساختی استان در موکب های دایر شده را از جمله مشکلات عنوان کرد و خواستار کمک برای رفع این مشکلات شد.
میری گفت : انتظار می رود اعتبارات تخصیص داده شده به نحو مطلوب و در جای درست هزینه شود.
در ادامه بخشی مقدم مسئول موکب شهرستان چرام در مرز شلمچه از عدم همکاری برخی ادارات در کمک به جمع آوری نذورات مردمی و همچنین اقدامات موکب گلایه کرد.
بخشی مقدم در ادامه با ارائه پیشنهادی به مسئولین استان گفت : هر چند کار موکب داری مردمی است و نباید انتظاری از دولت داشت اما پیشنهاد می شود ، با ارائه یک برنامه کارشناسی شده ، ابنیه هایی چند منظوره ایجاد شود .
وی اینگونه توضیح داد که کار خدمات رسانی به زوار اربعین با این حجم گسترده ، مختص به زمانی محدود است اما می توان با ایجاد این زیرساخت ها ، محلی برای فعالیت های اقتصادی در خصوص صادرات استان به عراق ایجاد کرد که در طول سال این زیرساخت ها در خدمت بنگاه های اقتصادی و صادرکنندگان استان باشد و در زمان اربعین هم برای چند روز ، موکب داران با بهره گرفتن از این زیرساخت ها به زوار خدمات مناسبتر و با کیفیت تر بدهند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در توضیحاتی که در جمع موکب داران و خدام این مواکب ارائه داد ، گفت : کار سایت موکب استان در مرز شلمچه فعلا ناتمام است که از چل روز پیش شروع شده و اکنون پیشرفت خوبی داشته است .
سید علی احمد زاده افزود : کار خدمات رسانی به زائرین مردمی است و قرار نیست از امکانات دولتی استفاده شود و اگر کمکی صورت می گیرد برای بهتر شدن خدمات است.
احمدزاده گفت : اکنون هم برخی از امکانات دولتی و خصوصی استان در جهت خدمات رسانی به زوار بسیج شده و در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد : امسال برای اولین بار اعتباری برای کمک به هیئت ها و موکب ها تخصیص داده شد و اکنون هم ده میلیارد برای احداث سایت استان در مرز شلمچه ، از متمم سفر ریاست جمهوری گذاشته شد. تلاش می کنیم تا اربعین سال آینده یک سایت در شان استان ایجاد کنیم.
وی در پایان گفت : موکب داران و خدام تلاشی که می کنند برای امام حسین است و حتما با کم کاری احتمالی مسئولین معترض نمی شوند چون این کار رابرای امام حسین و اهل بیت انجام می دهند.
فیلم / گفتگوی اختصاصی استاندار با تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار