نشست ادبیات کلاسیک هفت پیکر خوانی به مناسبت گرامی داشت «حکیم نظامی گنجوی» برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 08 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نشست ادبیات کلاسیک هفت پیکر خوانی شب گذشته (16 اسفند ماه) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و مفاخر حوزه اهل قلم در این اداره کل برگزار شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست ضمن گرامی داشت حکیم نظامی گنجوی، گفت: نظامی با روایت داستانی در هفت پیکر فرصت حضور و زندگی در جهان عاشقانه_ حکیمانه خویش را شبیه به جهان واقعی به مخاطبانش در هر عصری می دهد.

«رضا خردمند» بیان داشت: یرنامه های گرامی داشت نظامی تنها به ایران محدود نیست، به ویژه در کشورهایی حوزه ادبیات فارسی و کشورهای که در آن نمایندگی فرهنگی داریم، نیز برنامه های مختلفی برگزار می شود. 

مدیر نشست های ادبیات کلاسیک نیز در این نشست، عنوان کرد: هفت پیکر خوانی یا بهرام نامه چهارمین منظومه نظامی از نظر ترتیب زمانی است، این منظومه آمیزه ای از جنبه حماسی و غنایی است، بدین معنی که بخش هفت گنبد تماما دارای روحیه غنایی و تخیل رمانتیک است، ولی بخش تاریخ گونه، اگر چه سعی شاعر بر ترسیم چهره ای حماسی برای بهرام بوده، آمیزه ای از جنبه حماسی و عناصر غنایی است.

«فیروز حسنی» افزود: جمهوری آذربایجان سال هاست که با نصب مجسمه در دیگر کشورها و ترجمه آثار نظامی گنجوی به دیگر زبان ها او را شاعری ترک زبان معرفی می کند.

وی گفت: وظیفه حوزه فرهنگ است که نظامی گنجوی را به عنوان یک شاعر ایرانی و پارسی گوی به جهانیان بشناسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار