آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرای در دبیرستان دخترانه مائده و محدثه شهرک ولایت نواخته شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 23 September 2023
زنگ مهر و مقاومت نواخته شد / هشدار عزت خواه برای مواجهه با یک تندباد / آیت الله حسینی : مراقب جنگ عفت و حیا باشید

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج بازگشایی مدارس و زنگ نماز، ایثار و مقاومت سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و از زحمات فرهنگیان در جهت تحصیل، تهذیب و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم تقدیر و تشکر کرد.
نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش جهت بازگشایی مدارس، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که باید دانش آموزان آن در شأن و منزلت اسلام، قرآن، شهدا، ارزش‌های دینی و الهی و همچنین در شأن حکومت فراگیر حضرت مهدی موعود (عج) تربیت شوند.
وی رسالت آموزش و پرورش را در این مسیر بزرگ و حساس دانست و افزود: معلمان، مدیران و دانش آموزان نیز در این راستا رسالت خطیری بر عهده دارند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای انسان، دانش آموزان و کشور این است که با نگاه به آرمان‌های اخلاقی، الهی و توحیدی جامعه را بسازند.
نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تربیت و تحصیل را در این مسیر ارزشمند دانست و یادآور شد: هدایت تحصیلی و آرمانی دانش آموزان نیز باید در این راستا باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در جامعه و مکتبی زندگی می‌کنیم که آرمان‌ها و اهداف آن الهی هستند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید قدر اینکه امروز در جامعه الهی و ولایی تحت ولایت فقیه فقاهت قرآنی و الهی زندگی می‌کنیم را بدانیم، تاکید کرد: اگر فرزندان ما متوجه مسیر الهی شوند، بهترین زندگی را برای خود رقم می‌زنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه اگر فرزندان ما در مسیر تهذیب حرکت کنند برای جامعه و کشور آبرو کسب خواهد شد، اظهار کرد: امروز نیز دختران و فرزندان آبروی انقلاب و کشور هستند همچنان که در دوران جنگ تحمیلی نیز با حضور در جبهه‌ها برای کشور آبرو کسب کردند.
آیت الله حسینی گفت: امروز دشمنان جنگ همه جانبه‌ای را بر علیه مردم، نظام و انقلاب به کار گرفته‌اند که می‌طلبد فرزندان این مرز و بوم مراقب جنگ عفت، اخلاق حجاب و حیا باشند.

هشدار عزت خواه برای مواجهه با یک تندباد

حسنعلی عزت خواه ضمن تبریک هفته بازگشایی مدارس، اظهار کرد: شعار امسال آموزش و پرورش «همه یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» و در استان کهگیلویه و بویراحمد «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» را نیز اضافه کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پیام این شعار را وحدت، همدلی و همگرایی دانست و گفت: یک صدا ایران، یعنی قومیت، مذهب و جنسیت همه در کنار همدیگر برای آبادی این مرز و بوم عمل کنیم.
وی ادامه داد: یک صدا ایران، یعنی مسئول، مدیر و معلم ما بداند نسلی را که پرورش می‌دهیم به ایرانی و اسلامی بودن خود علاقه نشان دهد و بداند که دو عنصر «مسلمان بودن» و «الهی بودن» اساس هویت ما بوده و راه ایران قوی از دل مدرسه قوی می‌گذرد و هر مدرسه قوی به تعبیر سردار سلامی «یک ایران آینده» است.
عزت خواه تاکید کرد: باید امروز مدارس را دریابیم و بدانیم که اگر روزی مرز کشور را بازوی آرش مشخص می‌کرد، امروز مرز کشور را افکار دانش آموزان یک مملکت انتخاب می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار دارم همکاران در سراسر استان مواظب تندباد جهانی شدن باشند.
وی با بیان اینکه تندباد جهانی شدن فرهنگ‌ها را تهدید می‌کند و هویت ما امروز مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، تاکید کرد: اولیا فاصله خود را با مدارس کمتر و بیشتر به مدارس سرکشی داشته باشند.
عزت خواه گفت: آخرین تعریف جامعه شناسی از آموزش و پرورش این است «تلاش نسل امروز برای تربیت نسل فردا»، پس باید همه با هم آموزش و پرورش را تنها نگذارند تا بتواند مدرسه قوی و ایران قوی را بسانزد.

وی در پایان گفت: ۱۷۲هزار دانش آموز در بیش از ۳هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز از امروز آغاز می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار