مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر : در بحث موفقیت یک بنگاه اقتصادی علاوه بر برنامه ریزی و تامین منابع، هنر مدیریت است که می‌تواند این عوامل را به نتیجه مطلوب برساند که خوشبختانه با حضور آقای حسینیان در شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا شاهد حرکت به سمت جلو هستیم و خبر خوب هم این است که این شرکت هم اکنون به سود دهی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵ 19 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم غلامی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد و در نشست با اعضای هیئت مدیره شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا، ضمن اشاره به سه سفر خود به این استان گفت: در این سه سفر به استان تلاش شد با جمع آوری اطلاعات و نشست با مسئولین استان در راستای حل مشکلات شرکت پیشگامان کشاورزی صنعت دنا و کمک به توسعه آن اقدام شود.
غلامی افزود: شرکت هلدینگ کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های سازمان اقتصادی کوثر است که نقش مهمی در بحث تامین امنیت غذایی دارد که در واقع می‌توان گفت نقش ان تنظیم گری در این حوزه است و تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد تا این ماموزیت به خوبی انجام شود.
وی با اشاره به لزوم سودآور بودن این شرکت به دلیل اقتصادی بودن آن، ادامه داد: در راستای تحقق اهداف این شرکت، از همه مدیران شرکت‌های زیر مجموعه برنامه مدون برای سود دهی گرفته شده است چرا که عدم سود دهی با اهداف آن مغایرت دارد.
غلامی گفت: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی و شرکت‌های اقتصادی خود را موظف به پیگیری و تلاش برای تحقق شعر سال می‌دانند که یکی از اقدامات می‌تواند استفاده از ظرفیت کامل کارخانه‌ها برای کاهش هزینه‌ها ، در نتیجه کاهش تورم باشد.
وی ادامه داد: شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا در دوران فعالیت خود فراز و فرود‌های زیادی را شاهد بوده است به گونه‌ای که در زمان‌هایی به سود دهی خوب رسیده و در زمان‌هایی هم با کاهش تولید و عدم تحقق اهداف مواجه شده است که البته هم در زمان سود دهی و هم در زمان تعطیلی و عدم تولید ، عوامل خاصی در این فراز و فرود‌ها نقش داشته اند از جمله نقش مدیریت و یا سرمایه در گردش تعیین کننده بوده است.
غلامی گفت: با گذشت حدود ۶ ماه از سال جدید، همه بخش‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به صورت ماهانه مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند و بخش‌هایی که مشکل داشته اند در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: مهمترین موضوع در زیر مجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر، احیای کارخانه‌ها و به ظرفیت کامل رساندن تولید آن‌ها است که در این زمینه برنامه ریزی‌ها صورت می‌گیرد.
غلامی به اشاره به این نکته که کارخانه آرد یاسوج اکنون با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند، گفت: چنین وضعی برای یک بنگاه اقتصادی قابل قبول نبود بنابراین برنامه ریزی لازم با تزریق منابع برای افزایش تولید به ۱۰۰ درصد در دست اقدام است که امیدواریم این موضوع محقق شود.
وی با اشاره به لزوم تامین منابع مالی برای توسعه یک واحد تولیدی افزود: در سفر قبل به استان و در دیدار‌هایی که با مسئولین استان داشتیم به سرمایه گذاری هنگفت صورت گرفته اشاره شد و خواستار استفاده از منابع دولتی برای توسعه شرکت کشاورزی و صنعت دنا شدیم.
غلامی ادامه داد: قبل از سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، دیدار‌هایی با مسئولین استان داشتیم که در این دیدار‌ها خواستار استفاده از منابع دولتی بودیم و خوشبختانه تعامل مسئولان استان با ما بسیار خوب بود و نهایتا مشکلات به سمع دولت و رئیس جمهور رسید که رئیس جمهور هم دستور به کمک دولت برای احیای شرکت را داد.
وی گفت: با وجود تعیین سهمی از منابع دولتی در کنار منابع خود، اما ما منتظر نمانده ایم و با استفاده از منابع داخلی خود، اقدامات برنامه ریزی شده را شروع کردیم و هم اکنون مطابق با برنامه پیش می‌رویم.
غلامی افزود: در نشستی که به همراه مسئولین استان با معاون اول رئیس جمهور داشتیم تعیین شد که در کنار ۱۲۰ میلیارد سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر، ۵۰ میلیارد هم از سهم مسئولیت‌های اجتماعی نفت و ۶۰ میلیارد هم از طریق سازمانه مدیریت برای توسعه فاز‌های برنامه ریزی شده شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: در جلسات تخصصی برنامه ریزی احیای بخش‌های مختلف کارخانه آرد و نشاسته و ایجاد زنجیره‌های مرتبط مورد تصویب قرار گرفت که در ۴ فاز احیای کارخانه آرد و رساندن به ۱۰۰ درصد ظرفیت، بازسازی کارخانه نشاسته، کارخانه گلوکز و نهایتا در فاز چهارم تولید خوراک دام و طیور برنامه ریزی شد.
غلامی توضیح داد: در بحث موفقیت یک بنگاه اقتصادی علاوه بر برنامه ریزی و تامین منابع، هنر مدیریت است که می‌تواند این عوامل را به نتیجه مطلوب برساند که خوشبختانه با حضور آقای حسینیان در شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا شاهد حرکت به سمت جلو هستیم و خبر خوب هم این است که این شرکت هم اکنون به سود دهی رسیده است.
وی به یکی از مشکلات اصلی کارخانه آرد یاسوج اشاره کرد و گفت: معتقدم که نباید به گذشته پرداخت و بیشتر برای آینده برنامه ریزی کرد، اما متاسفانه یکی از مشکلات اساسی کارخانه آرد یاسوج، عدم بروزآوری دستگاه‌های کارخانه در گذشته است که اکنون هزینه‌های زیادی روی دست ما گذاشته است.
غلامی با بیان اینکه لازم است بررسی شود که چرا در بروزرسانی دستگاه‌ها کوتاهی شده است، افزود: متاسفانه مجموعه شرکت دنا فقط در خدمت تولید بوده است و هیچگونه توجهی به بروزرسانی تجهیزات ان نشده است که اکنون باعث تحمیل هزینه‌های سنگین به ما شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار