به یاد سردار دلها؛
بگفته مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ، جشنواره برفی امسال به یاد سردار سلیمانی و به صورت ملی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 29 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور گفت: این جشنواره در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال به مدت ۲ روز در پیست اسکی کاکان یاسوج برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره برفی در سطح ملی نقش بسزایی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری زمستانه کهگیلویه و بویراحمد دارد افزود: این جشنواره  سالهای قبل به صورت منطقه ای برگزار شد و امسال با هدف معرفی هر چه بیشتر و مطلوب تر آداب و رسوم مردم کهگیلویه و بویراحمد به صورت ملی برگزار می شود.

 

طالبی پور با اشاره به اینکه گرمی بازار ورزش های زمستانی منجر به رونق گردشگری در همه ایام سال می شود یادآور شد: در جشنواره منطقه ای برفی کاکان برنامه های مختلفی از قبیل برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، مجسمه سازی و تندیس سازی، پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما و شکار لحظه ها توسط فیلمبرداران و عکاسان برگزار خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد هم در بازدید از این پیست با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره گردشگری برفی دنا به میزبانی یاسوج مرکز استان، گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویراحمد در برگزاری جشنواره ملی برفی دنا در محل پیست اسکی کاکان ضروری است.

 

شهرام مهدوی مطلق افزود: ایجاد پارکینگ خودرویی، کنترل ترافیک در روزهای برگزاری جشنواره، خدمات‌دهی سیار به گردشگران و شرکت‌کنندگان در جشنواره و ایجاد غرفه‌های فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی در کنار برگزاری این جشنواره ازجمله اقداماتی است که باید توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

 

پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان برای زمستان گردی است.

این پیست با طول مفید ۶۰۰ متر و عرض ۱۵۰ متر، در پنج تا شش ماه از سال از اوایل زمستان تا اوایل بهار پوشیده از برف است و گاه عمق برف به سه متر نیز می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار