امام جمعه پاتاوه در خصوص نزاع و قتل اخیر در این بخش اظهار نظر کرد.
کد خبر: ۹۸۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 21 August 2021
به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه حجت الاسلام سیادت ظهر جمعه (۲۹مرداد) در خطبه های نماز جمعه به موضوع تقوا و وظیفه انسان نسبت به دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری اشاره و اظهار کرد: انسان های باتقوا اهل دین و مذهب برحق هستند و از جان، مال و آبرو و از اسلام و مذهب دفاع و اهل عمل به اسلام ناب محمدی (ص) هستند و در دنیا و آخرت اهل نجات هستند.
خطبه خوان جمعه با اشاره به سخنی از امام علی علیه السلام در کتاب میزان الحکمه افزود: کسی که زندگی خود را طبق یک دین حق تنظیم نکند، زندگی انسانی ندارد.
خطیب جمعه پاتاوه وظایف انسان ها را در برابر دین شناخت صحیح و عمیق دین بیان کرد و گفت: هر قدر شناخت ما نسبت به دین حق بیشتر باشد، استقامت و پایداری ما هم در راه آن بیشتر می‌شود.
وی افزود: همان گونه که ستون‌ها و بنای ساختمان سبب استواری و دوام آن می‌شود، فهم درست دین هم موجب استواری دین و پیروانش می‌گردد.
امام جمعه پاتاوه در بخش اول خطبه سیاسی، با اشاره به درگیری و نزاع چند جوان در سطح شهرپاتاوه که منجر به قتل شد از همه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی استان خواستار برقراری نظم و امنیت در جهت جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی و جلوگیری از عواقب دنباله دار و طرف های درگیر و خانواده مقتول را به صبر و مدارا و پیگیری قانونی سفارش کرد.
امام جمعه پاتاوه در قسمت دیگری از بیانات خود با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به مناسبت‌های هفته از جمله سالگرد آتش سوزی مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۸ شمسی و روز مسجد_ و سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام و ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه و خطبه های غرای آن حضرت گریزی زد و گفت: درب ششم بهشت‌‌ مخصوص اهل مساجد و اهالی مساجد را در بالا ترین مراتب بهشت می باشند.
خطیب جمعه پاتاوه به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) اشاره و افزود: امروز حفظ مساجد از اموری است که اسلام به آن وابسته است، مساجد را حفظ کنید اگر این مساجد قوی باشند از فانتوم‌ها ترسی نداشته باشید از آمریکا نترسید آن روز باید ترس داشته باشید که به اسلام و مساجد پشت زنید.
امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را مساجد و اهالی مساجد عنوان کرد و گفت: در جنگ اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای متکی به مساجد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار