مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد گفت: تصادفات منجر به فوت این استان به نبود بزرگراه در این استان برمی گردد.
کد خبر: ۲۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 09 April 2016
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حسن فدايي افزود: از 25 اسفند ماه 94 تا سوم فروردین ماه 95 تصادفات منجر به فوت این استان کاهش 100درصدی داشته که از سوم تا پنجم فروردین ماه این میزان کاهش به 75 درصد رسید و در یک تصادف که در انتهای محور چهارخطه در دست ساخت یاسوج- اصفهان بوده 5 نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

وی بیان کرد: 85درصد تصادفات منجر به فوت استان و کشور بعلت عدم جداسازی و چهارخطه نبودن محورهاست که به همین دلیل تصادفات رخ به رخ اتفاق می افتد و در صورتی که در هر 5 کیلومتر یک اکیپ پلیس راه حضور داشته باشند چاره ساز نیست.

مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 38 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 180 بریا احداث راههای روستایی این استان در نظر گرفته شد اما حتی یک ریال به دلایل مشکلاتی اختصاص نیافت.

فدایی از افزايش حدود 30 درصدي تردد در محورهاي مواصلاتي استان در تعطيلات نوروزي امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: از 25اسفند 94 تا 15 فروردین 95 بيش از دو ميليون و 21 هزار و 381 دستگاه خودرو وارده استان شده كه به تفكيك 87 درصد خودروي سواري و13 درصد كاميونت بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین تردد در محور های مواصلاتی استان در محور "گچساران به بابامیدان" با 12هزار و 386 دستگاه خودرو بوده است.

مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد با بيان اينكه تعداد 300 راهدار در طرح نوروزي امسال دراستان فعاليت دارند، عنوان كرد: اين تعداد راهداري در قالب 50اكيپ راهداري شامل 170 دستگاه ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك و 25 راهدار خانه ثابت وسيار در راه‌هاي مواصلاتي استان فعاليت مي‌كنند.

فدايي روكش آسفالت محورهاي شرياني به طول 40 كيلومتر، لكه گيري مسيرهاي مواصلاتي 400 هزار متر مربع، خط كشي تمامي محورهاي شرياني و اصلي، تعميرات اساسي تونل ها، نصب نيوجرسي به طول 6 كيلومتر، بازگشايي 14 كيلومتر از محور ارتباطي "سي سخت – پادنا" براي اولين بار در اين موقعيت از سال را از جمله اعم فعاليتهاي راه و شهرسازي برای ارائه خدمات به مسافران در تعطيلات نوروز عنوان كرد .

وي با اشاره به حضور گسترده اكيپ‌هاي سيار با هدف رفع نقص احتمالي كاربران جاده‌هاي استان بیان کرد: با توجه به بارندگي هاي كه در اين ايام داشتيم تعدادي زيادي از مسافرين نوروزي در راهدارخانه و ادارات شهرستان‌هاي استان اسكان داده شد اند.

مدير اداره كل راه و شهرسازي استان با قبول داشتن ضعفهاي در حوزه راه خصوصا در بحث بزرگ راه هاي ورودي شهرهاي استان عنوان كرد: بيشترين عامل تصادفات جاده‌اي داشتن خطاي انساني (سرعت غيرمجاز، خستگي و خواب آلودگي رانندگان )بوده است.

فدایی تصریح کرد: رعايت سرعت مطمئنه و توجه به علايم ايمني جاده‌اي در رانندگي شرط اول داشتن سفري ايمن است.

وي اضافه كرد: با توجه به اتمام تعطيلات نوروز شروع عمليات اجرايي پروژه هاي راهسازي در استان قوت مي گيرد و تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازي بر اين است در سالي كه به تدبير مقام معظم رهبري سال "اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل " نام گذاري شده با تمام ظرفيت و توان اهداف بلند مدت و كوتاه مدت اين مجموعه در جهت خدمت رساني به درخواست هاي به حق مردم شريف استان جامع عمل بپوشانيم .

به گزارش ایسنا، 504 کیلومتر راه‌های اصلی، 990 کیلومتر راه فرعی و 4530 کیلومتر روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که از مجموع راههای این استان 103 کیلومتر بزرگراه هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار