یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا شکارچیان متخلف کبگ در منطقه حفاظت شده را دستگیر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 22 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا با نظارت بر کوه‌های آزاد شورم ۲ گروه متخلف را در حالی که با استفاده از ۳ قبضه سلاح و ۲ قطعه کبک شکار کرده بودند را دستگیر و اعمال قانون کردند.
اسلام جاودان خرد افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا با رصد و پایش دوره‌ای مناطق آزاد استان، این بار در خارج از مناطق تحت مدیریت خود واقع در کوه‌های شورم ۲ گروه متخلف شکار را دستگیر کردند.
وی با اشاره به مشهود بودن جرم به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اشاره کرد و ادامه داد: از متخلفان ۳ قبضه سلاح که یکی از آن‌ها غیر مجاز بود به همراه لاشه ۲ قطعه کبک کشف و ضبط شد که متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس استاندارد جهانی به ازاء هر هزار هکتار یک محیط بان، کهگیلویه وبویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار می‌بایست با ۳۱۲ محیط بان حفاظت شود، اما با کمبود ۲۳۷ محیط بان مواجهه است با همه این کمبود‌ها محیط بانان شب و روز از سرمایه نسل‌های آتی حفاظت می‌کنند و علاوه بر مناطق حفاظت شده بصورت دوره‌ای بر مناطق آزاد نیز نظارت دارند.
کوه شورم: این کوه که در ناحیه شب‌لیز بویراحمد به کوه شورم و مظفری معروف است، در سمت جنوب غربی یاسوج (به فاصله ۱۲۰ کیلومتری) قرار دارد و بهترین منطقه ییلاقی و سردسیری استان جهت تفریح است. شرایط طبیعی این کوه با تفاوت‌هایی مانند کوه‌های بخش‌های دنا و پشت دنا است.

دستگیری شکارچیان متخلف در دنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار