معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
سید حمزه باقری نژاد در نشست کارشناسان نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق طرحها و برنامه های حوزه سواد آموزی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 04 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه باقری نژاد در نشست کارشناسان نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق طرحها و برنامه های حوزه سواد آموزی را تشریح کرد.
وی از اجرای طرح توسعه سواد زنان روستائیان و عشایر در سطح استان خبر داد و گفت، حجم در نظر گرفته شده در سال تحصیلی جاری 500نفر می باشد که در مناطق عشایری و روستای در سال تحصیلی جاری اجرا می شود.

باقری نژاد حجم ابلاغی در سال تحصیلی جاری را 8 هزار نفر عنوان کرد و گفت 2200نفر برای سطح سواد ،2800نفر در سطح انتقال ،و 3هزار نفر در دوره تحکیم پیش بینی شده است .
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نماز کلید بهشت در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز خبر داد و گفت در این طرح سواد آموزان با نحوه صحیح خواندن نماز نیز آشنا می شوند.
وی به طرح خواندن با خانواده در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و گفت در این طرح جامعه هدف بی سواد و کم سواد ضمن مطالعه با هم. به تقویت روابط عاطفی آنان نیز کمک خواهد کرد.
باقری با بیان اینکه در گام دوم سواد آموزی تاکید بر سواد مهارتی جهت توسعه ،تعمیق و گسترش سواد آموزی در جامعه است گفت آموزش رایانه در سال گذشته برای 100نفر اجرا شد که در سال تحصیلی جاری در کنار آموزش‌های پایه برای 170نفر پیش بینی شده است که در شهرستانهایی که قابلیت اجرا دارند عملیاتی خواهد شد.

باقری بر شناسایی بازماندگان از تحصیل و بیسوادان تاکیذ کرد و گفت از همه ظرفیت‌ها برای جذب بازماندگان از تحصیل استفاده کنید.

در این جلسه کورش دلشاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز گفت سواد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد که به برکت انقلاب اسلامی و تلاشهای نهضت سوادآموزی شاهد رشد روز افزون سواد در میان افراد جامعه هستیم.

در این جلسه کارشناسان نهضت سواد آموزی ادارات شهرستانها و مناطق به بیان دیدگاهها و نظرات خویش پرداختند و خواستار کیفی سازی فعالیتهای نهضت سواد آموزی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار