با حضور مشاور وزیر اقتصاد
مشکلات خبازان استان با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 09 May 2023

مدیرکل حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای آرد، نان و گندم که با حضور مشاور وزیر اقتصاد و نمایندگان واحد‌های خبازی از سراسر استان برگزار شد، گفت: برای اولین بار نشستی با حضور نمایندگان خبازی استان با مسئولین کشور برگزار و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن رضاپور با بیان اینکه قیمت نان و قطعی شدن سهمیه آرد از جمله دغدغه خبازان در استان بوده و هست، افزود: همه دغدغه‌های خبازان در زمینه‌های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اجرای مرحله چهارم طرح هدفمندی یارانه آرد و نان گفت: این طرح در سراسر استان برگزار می‌شود.
مشاور وزیر اقتصاد هم با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد نانوایی‌ها مورد توجه دولت است، اظهار داشت: عادلانه سازی قیمت نان در همه استان‌ها یکی از مواردی است که دولت دنبال می‌کند.
محمد جلال با اشاره به اینکه مسیر درست برای اصلاح قیمت نان طراحی می‌شود، گفت: کیفیت آرد خبازان مورد توجه باشد و نظارت شود که آرد دچار مشکل نباشد.
وی در خصوص سهمیه آرد عشایر و روستائیان گفت: کسانی که متقاضی دریافت آرد روستایی و عشایری هستند کد ملی اعضا و سرپرست خانوار را در سامانه ثبت کنند تا سهمیه آرد آن‌ها مشخص شود.
مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویکرد دولت حل مسئله اقتصاد نانوا است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه کشور است.
محمد جلال افزود: آنچه در دولت مورد توجه جدی قرار گرفته اقتصاد نانوا است و رویکرد دولت حل مسائل اقتصادی نانواییان است.
مشاور وزیر اقتصاد با طرح این سوال که اقتصاد نانوایی‌ها و خلاء اقتصادی آن‌ها در کنار افزایش قیمت‌ها چگونه حل می‌شود، گفت: اصلاح نرخ اولین موضوعی است که برای رفع اقتصاد نانوائیان مدنظر است که این دغدغه را به مدیران استانی در میان گذاشته و به مرکز کشور هم منتقل می‌دهم.
وی با اشاره به موضوع عادلانه‌سازی نرخ نان با استان‌های همجوار یک گام رو به جلو برای رفع مشکل اقتصاد نانواداران است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه استان‌ها است.
جلال با اشاره به اینکه رویکرد دوم دولت در حمایت از اقتصاد نانوا کمک هزینه‌ها بود، گفت: دولت مدافع اقتصاد نانوا است.
مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه مسیر صحیح برای اصلاح قیمت نان طراحی شود، گفت: کیفیت آرد مسئله مهمی است که شورای آرد و نان بر کیفیت آرد نظارت داشته باشد تا مبادا آرد دچار مشکل باشد.
جلال در خصوص درخواست مناطق عشایری و روستایی و آرد برای پخت نان محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: کد ملی اعضا و سرپرست خانوار در سامانه ثبت شود تا سهمیه آرد برای آن‌ها در نظر گرفته شود و مصرف کننده آرد محلی با سامانه روستایی و عشایری احراز می‌شود.
وی در خصوص نحوه خرید نان برای اتباع سایر کشور‌ها که در ایران مستقر هستند، گفت: فرآیند خرید نقدی نان برای اتباع کشور‌هایی که فاقد کارت بانکی هستند پیش‌بینی شده است.
جلال با بیان اینکه مرحله چهارم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اجرا می‌شود، گفت: خرابی کارتخوان‌ها توجیه‌پذیر نیست و واحد‌های خبازی که کارتخوان آن‌ها از دسترس خارج شده از طریق تماس با مرکز خرابی کارتخوان‌ها را اعلام کنند و نباید به دلیل خرابی کارتخوان ارائه خدمت به مردم متوقف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار