نمایشگاه بهاره گچساران عصر امروز با استقبال گرم مردم ، با مشارکت بیش از 160 غرفه‌دار و تولید‌کننده داخلی و همچنین با حضور جمعی از مسئولان در محل جنب ترمینال مسافربری (سالن فرمانداری) افتتاح و آغاز به کار کرد.؛
کد خبر: ۱۰۹۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴ 27 February 2023

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از گچساران ،رئیس اتاق اصناف گچساران در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران نرخ اجناس نمایشگاه بهاره گچساران را ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار گچساران عنوان کرد و از نظارت مستمر و منظم بازرسان بر روند توزیع کالا در این نمایشگاه خبر داد.

 

فرزاد اکبری افزود : ۷۰ درصد از غرفه داران این نمایشگاه متعلق به بازاریان بومی و ۳۰ درصد دیگر به فروشندگان غیربومی تعلق دارد.

وی حمایت از مصرف کننده، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و کنترل مواد غذایی پر مصرف در روزهای پایانی سال را از اهداف اصلی برپایی نمایشگاه عرضه کالای بهاره در شهرستان عنوان کرد.

رئیس اتاق اصناف گچساران با بیان اینکه غرفه‌های تنقلات و مواد غذایی، مواد پروتئینی، کیف و کفش، آجیل، خشکبار ، پوشاک و سایر نیازمندی‌های مورد نیاز مردم در ایام نوروز از مهم‌ترین غرفه‌های موجود در این نمایشگاه است افزود : گوشت قرمز و سفید بصورت روزانه و به نرخ دولتی به شهروندان ارائه می شود.

وی بیان کرد : ۷۰درصداز غرفه ها مختص کیف کفش و ۳۰درصد دیگر متعلق به خشکبار است .

اکبری اظهار داشت : نمایشگاه فروش بهاره (حمایت از کالای ایرانی) از ۷ تا ۱۶ اسفند از ساعت ۱۵ تا¬¬ پذیرای شهروندان است.

غلامعلی مهرابی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران نیز اظهارداشت: در راستای تثبیت قیمتها و در اختیار قرار دادن اجناس و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در آستانه سال نو اقدام به راه اندازی نمایشگاه بهاره در گچساران شده است.

 

وی یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه را عرضه کالاهای با قیمت شفاف عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی موجب تعدیل بازار در ایامی می شود که تقاضا زیاد است.

مهرابی ادامه داد: نمایشگاهها در سطح کشور هر سال به تناسب وضع باز در سطح کشور تشکیل و برگزار میشود و این چند سال هم به دلیل شرایط کرونایی راه اندازی نمایشگاه میسر نبود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار کرد: برگزاری نمایشگا‌‌‌ه‌های فصلی به ویژه نمایشگاه بهاره در راستای حمایت و تقویت از روند عرضه، دسترسی بهتر و آسان‌تر شهروندان به کالاهای مورد نیاز ویژه تعطیلات نوروزی با قیمت مناسب راه‌اندازی شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه بهاره با اشاره به در پیش بودن سال جدید، اظهار کرد: هدف تأمین به‌موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت‌گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنها خواهد بود.

 

سید محمد عباسیان با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی باکیفیت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان از طریق برپایی نمایشگاه‌ها به ضرورت عرضه کالاهای باکیفیت با قیمت مناسب تأکید کرد و خواستار نظارت همه‌جانبه در این خصوص شد.

گفتنی است با توجه به مصوبات جلسات برپایی این نمایشگاه مقرر شده تا به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و اقشار ضعیف شهرستان، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار و تمهیدات لازم در خصوص ارائه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب توسط غرفه‌داران از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ارائه و برخورد با متخلفین اعمال خواهد شد.

انتهای خبر/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار