بدنبال اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر الحاق بخشی از روستاههای اطراف شهر یاسوج به این شهر شب گذشته اعضای شورای این روستاهها طی یک جلسه اضطراری شبانه در دهیاری تلخسرو گردهم آمدند تا نسبت به این موضوع هم اندیشی کنند .
کد خبر: ۱۰۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 26 January 2022

بدنبال اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر الحاق بخشی از روستاههای اطراف شهر یاسوج به این شهر شب گذشته اعضای شورای این روستاهها طی یک جلسه اضطراری شبانه در دهیاری تلخسرو گردهم  آمدند تا نسبت به این موضوع هم اندیشی کنند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نتیجه نشست صدور بیانیه ای اعتراضی ، نسبت‌ به اظهار نظر اعضای شورای شهر یاسوج و اداره راه مسکن و شهرسازی مبنی‌ بر الحاق این روستاها به شهر یاسوج و خطاب به فرماندار بویراحمد در مخالفت با این طرح است .
در متن بیانیه آمده است :
بسمه‌تعالی
فرماندار محترم شهرستان بویراحمد
با سلام
احتراماً اینجانبان اعضای شوراهای اسلامی روستاهای حومه یاسوج نسبت‌ به اظهار نظر اعضای شورای شهر یاسوج و اداره راه مسکن و شهرسازی مبنی‌ بر الحاق این روستاها به شهر یاسوج با کمال احترام و به دلیل سلسله‌ ای از موانع و مشکلات مخالفت خود را اعلام نموده که در ادامه به بیان آن‌ها پرداخته شده‌ است.
١- الحاق روستاهای حومه شهر یاسوج بدون در نظر گرفتن معیارهای کارشناسی و زیربنایی امکان‌پذیر نیست .
٢- قبل ازهر گونه تغییر و تحول بنیادی در مرزبندی‌های منطقه‌ای نظر مردم و نمایندگان آن‌ها مدنظر قرار گرفته که متأسفانه در این‌ رابطه این‌ گونه نبوده‌ است و مردم این مناطق مخالفت خود را با هرگونه الحاق به شهر طی مکاتبات قبلی اعلام نموده‌ اند و مسلماً اعتراضات مردمی را در پی دارد.
٣- جمعیت روستاهای تابعه تقریباً با جمعیت خود شهر برابری نموده بطوری که نمایندگان شوراهای اسلامی روستا توسط آحاد مردم انتخاب و چند ماه بیشتر از این موضوع نمی‌گذرد و نمی‌توان رای و خواستگاه مردم را نادیده گرفت.
۴- عدم توانایی و مدیریت ناکارآمد شهرداری یاسوج طی سال‌های اخیر نشان داده‌ است شهرداری نه‌ تنها از عهده پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود برنیامده بلکه هیچ خدمت ارزنده‌ای به همشهریان یاسوجی ارائه نداده‌ است و هم‌ اکنون در آستانه ورشکستگی قرار دارد که این امر باعث نارضایتی عمومی در سطح جامعه گردیده‌ است و بسیار نا امیدکننده اعلام می‌داریم در الحاق به شهر چنین وضعیت نابسامانی در انتظار مردم محروم، مظلوم و رنج‌دیده روستاهای حومه می‌باشد، همچنین توصیه می‌شود شهرداری و شورای شهر به‌جای حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی به فکر خدمات‌ رسانی به خود حوزه شهر یاسوج باشند تا رضایت خاطر همشهریان عزیز را جلب نمایند.
۵- سابقه الحاق به شهر مادوان و شرف‌آباد نشان می‌دهد نه‌تنها دردها و آلام مردم التیام نیافته‌ است بلکه باعث ناهنجاری های زیادی در این منطقه شده‌ است.
۶- این‌موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی گردد که هم منبع درآمد روستائیان بوده و هم منبع تأمین مواد غذایی شهر است و در کل کشاورزی پایدار را به مخاطره می‌اندازد، همچنین باعث نابودی و از بین رفتن دامداری‌ها و تولیدات دامی در این روستاها می‌شود.
٧- این‌موضوع باعث اثرات مخرب زیست‌ محیطی به حوزه روستاها شده به‌ طوری‌ که تبدیل دو پشته دشت روم به زباله‌دان گویای این امر است که توسط شهرداری ایجاد شده و شیرابه‌های عفونی را به چاه های آب مصرفی مردم در منطقه تنگ کنار سرازیر می‌کند و سلامت مردم را به مخاطره انداخته.
٨- این‌موضوع بیشتر جنبه سیاسی و شخصی و کسب درآمد از مردم رنج‌دیده روستاها و به‌ منظور تأمین منافع گروه اقلیتی انجام می‌گردد که دنبال ویلاسازی های چند طبقه در حاشیه منابع طبیعی بوده و با سوء استفاده از عنوان و مقام به‌دنبال منافع شخصی و برهم زدن اکوسیستم روستاها هستند.
٩- از لحاظ اقتصادی مردم آمادگی پذیرش این‌ موضوع را ندارند چون بار مالی زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.
در پایان از حسن توجه جناب عالی تقدیر و تشکر نموده و تقاضا داشته طبق فرامین رهبر معظم انقلاب حامی محرومین بوده و در مقابل اشرافی گری از حقوق روستائیان مظلوم حمایت نمایید.
با تشکر شوراهای اسلامی روستاهای حوزه سررود شمالی و سررود جنوبی بخش مرکزی شهرستان بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار