گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
صبح امروز با حضور نمایندگان کشوری، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم کهگیلویه وبویراحمد مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید امدادگر قربانعلی عادل نژاد برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۲۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷ 05 January 2022
ناله هایی که هنوز تازه بود + فیلم و تصاویر
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیکر دو شهید گمنام و همچنین پیکر شهید قربانعلی عادل نژاد که پس از 39 سال شناسایی شده بود امروز در شهر یاسوج تشییع شدند.
مراسم تشییع این شهدا ابتدا از مبدا تیپ 48 فتح تا حسینیه ثارالله شهر یاسوج ، تشییع خودرویی و پس از تشییع بر دستان مردم به سمت گلزار شهدا و قبل از تدفین و خاکسپاری شهید عادل نژاد و انتقال دو شهید گمنام به لوداب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و مردم تشییع کننده بر پیکر این سه شهید نماز خواندند .
در ادامه مراسم شهید عادل نژاد به سمت آرامگاه ابدی خود و دو شهید گمنام هم برای تشییع و تدفین به لوداب منتقل شدند .
فیلم / تشیع و اقامه نماز بر پیکر شهدا
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از قرائت نماز در سخنانی با بیان اینکه این شهدا از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند، گفت: این شهدا برای دفاع از نظام، انقلاب اسلامی، ناموس ملت سال ها جنگیدند و دفاع کردند.
آیت الله سید نصیر حسینی در مراسم تشییع سه شهید در یاسوج با بیان اینکه عزت و استقلال مدیون شهداست و باید پرسید همه ما از این ارزش ها دفاع کرده ایم، افزود: شهدا آمدند به ما سر بزنند و آمدند بگویند ما تا پای جان دفاع کرده ایم، به ما آموخته اند راه عزت و شرافت راه شهداست .
وی اظهارکرد: شهیدان با عزت و افتخار جان سپردند و فرشتگان و ملائکه بر آنها نازل می شوند، امام (ره) فرمود: شهیدان امام زادگان امت ما هستند یعنی همانگونه که شهدا از عزت و استقلال کشور دفاع می کنند امروز قبور آنها از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است و  دفاع می کنند و زیارت آنها سبب ایجاد اثر گذاری معنوی می شود و ما هرگز راه آنها را فراموش نخواهیم کرد.
فیلم / زجه و ناله هایی که هنوز تازه بود !
در ادامه پیکر شهید عادل نژاد بر دستان مردم تا آرامگاه تشییع و تدفین شد . در این مراسم که پدر و مادر شهید عادل نژاد به دلیل فوت در سال ها پیش حضور نداشتند برخی مادران و بستگان شهید را مشایعت کردند .
ناله و مرثیه خوانی مادران به گونه ای بود که همانند سال های دوران دفاع مقدس همچنان تازه به نظر می رسید و حال و هوای مراسمات تشییع ان دوران را تداعی می کرد.
شهید عادل نژاد چگونه شناسایی شد
در ادامه عادل عادل نژاد برادر شهید در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از مردم و مسئولان در برپایی این مراسم باشکوه تقدیر کرد.
عادل نژاد در خصوص چگونگی اطلاع یافتن از پیدا شدن پیکر برادر خود گفت : سال ها قبل نمونه دی ان ای از خانواده ما گرفتند و چند روز پیش تعدادی از پاسداران به خانه ما آمدند و خبر پیدا شدن پیکر شهید عادل نژاد را دادند .
شهدا از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند
باقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم گفت: امروز در خدمت مردم استان کهگیلویه وبویراحمد هستم به جهت تشییع پیکر امدادگر جوان قربانعلی عادل نژاد شهید دفاع مقدس که به تازگی وبعد از ۳۹ سال دوری از خانواده تفحص شده،این مراسمات تشییع شهدا هرازچندگاهی یک تلنگری هستند برای اینکه یادآوری بکنند که حفظ مملکت نیاز به خون دارد، ماهمه مدیون شهدائیم وباید راه آنان را ادامه دهیم،
گفتنی است که پیکر مطهر شهید عادل نژاد که پس از ۳۹ سال به زادگاهش بازگشته است و همچنین پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله شهر یاسوج تا گلزار مطهر شهدای این شهر تشییع شد.
شهید عادل نژاد در سال ۶۱ از روستای دم چنار به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شد که در سن ۱۷ سالگی در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر این شهید بزرگوار با تلاش گروه تفحص شهدا در منطقه شلمچه کشف و شناسایی شد. پس از اقامه نماز به امامت آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس به بخش لوداب جهت تشییع و خاکسپاری انتقال داده شدند و شهید قربان عادل نژاد بر روی دستان مردمان شهید پرور یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درگلزار شهدای این تشییع و خاکسپاری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار