کد خبر: ۹۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 16 September 2015
آستارا - ایرنا- بهورزان نمونه آستارایی طی آیینی با حضور مسوولان محلی و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا تجلیل شدند.
[تجلیل از بهورزان نمونه آستارایی]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا روز چهارشنبه در این آیین گفت: بهورزان تلاش گران بی ادعای عرصه بهداشت و درمان هستند.
دکتر حسین احمدی با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت نقش بهورزان یک نقش اساسی و کلیدی است ، اضافه کرد: بهورزان در محل خانه های بهداشت وظایف سنگین و خطیری را عهده دار هستند که لازم است فعالیت های بهورزان زحمتکش با دقت نظر بیشتری همراه باشد.
وی بهورزان را پیام آوران سلامت در جامعه عنوان کرد و افزود: بهورزان در دورترین و محرومترین نقاط کشور در حال ارائه خدمات فعال و خانه به خانه به جامعه هستند و این باعث شده که خدمات پیشگیری در مناطق روستایی بهتر از مناطق شهری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: بهورزان نمونه بسیار مناسبی از فناوری کم هزینه و پرثمر در نظام سلامت هستند که هیچ فناوری پیچیده ای قابل رقابت با آنان نیست.
وی در ادامه خانه های بهداشت را به عنوان محیطی ترین واحد روستایی در راستای ارایه خدمت در نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور عنوان کرد و ادامه داد: آموزش بهداشت عمومی ، تشکیل گروه های داوطلب و شورای محلی بهداشت ، مراقبت از زنان باردار ، مراقبت از کودکان زیر هشت سال ، مراقبت از دانش آموزان و بهداشت مدارس ، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای ، بیماریابی و غربالگری از جمله وظایف بهورزان در خانه های بهداشت است.
وی پوشش بیش از 99 درصدی کودکان زیر یک سال ، زنان باردار ، آموزش مادران شیرده و تشکیل پرونده برای 73 درصد از سالمندان در خانه های بهداشت شهرستان آستارا را نمونه های کوچکی از خدمات هدفمند بهورزان این شهرستان در سطح روستاها عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با تقدیر از الهام پژومان مسوول واحد بهورزی شبکه بهداشت و درمان آستارا ، بیان کرد: مراقبت از زنان باردار پیش از زایمان و بعد از زایمان ، انجام واکسیناسیون کودکان ، غربالگری بیماری دیابت و فشارخون و رسیدگی به وضعیت بهداشت محیط مدارس و نانوایی ها از جمله اقدامات دیگر بهورزان در خانه های بهداشت آستارا است.
در این آیین از عیوض گنجداری ، پروانه معاشکار و مهرانگیز جهانجویان به عنوان بهورزان نمونه شهرستانی و مهناز باورزاد و سارا خورشیدیان به عنوان بهورزان نمونه استانی تقدیر شد.
44 بهورز در 23 خانه بهداشت شهرستان آستارا فعالیت می کنند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار