رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به عملکرد برنامه های اجرایی جهش تولید قم در حوزه صنعت از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه گفت: در این مدت کالاهای تولیدی قم به ارزش ۱۴۳ میلیون دلار و وزن ۱۵۳ هزار تُن به ۱۵ کشور همسایه و منطقه اوراسیا صادر شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 05 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی روز سه شنبه در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات یکی از راهبردهای برنامه های اجرایی جهش تولید قم است.

وی افزایش حجم و ارزش محصول صادراتی استان را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: در این خصوص و برای مدت یاد شده فوق افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و منطقه اوراسیا به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار و وزن ۳۵۰ هزار تُن هدف گذاری شد که ۱۴۳ میلیون دلار آن به وزن ۱۵۳ هزار تُن تحقق پیدا کرد.

وی اعزام و پذیرش هشت هیات تجاری به کشورهای هدف را نیز از طرح ها و فعالیت های پیش بینی شده در این مدت دانست و گفت: به دلیل وجود نداشتن امکان اعزام و پذیرش هیات های تجاری، ۲ نشست تجاری به صورت مجازی توسط اتاق بازرگانی روسیه و عراق انجام شد.

سیجانی همچنین با اشاره به توسعه و گسترش زیرساخت های تجاری صادراتی استان به عنوان یکی دیگر از این برنامه ها خاطرنشان کرد: در همین خصوص برخی از طرح ها و فعالیت ها از جمله تکمیل طرح نمایشگاه بین المللی استان در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر در مرحله تکمیل جاده دسترسی و برقراری انشعاب گاز است.

وی همچنین تکمیل نمایشگاه فرش دستباف قم را از دیگر طرح ها و فعالیت ها ذکر کرد و افزود: مجری این طرح از نمایشگاه بین المللی ایران به وزارت صمت تغییر کرد و طبق ماده ۲۷ در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه های کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید بخش صنعت استان از جلسه گذشته کارگروه تسهیل تاکنون گفت: در این کمیته موضوع ارائه تسهیلات به ۱۷ طرح و واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که ۱۶ طرح و واحد به مبلغ یک هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تصویب و مقرر شد به بانک های عامل معرفی شوند.

وی اضافه کرد: ۶۷۰ میلیارد ریال از این تسهیلات که برای پنج واحد تولیدی است مربوط به سرمایه ثابت می باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه افزود: چهار پرونده به ارزش ۶۱ میلیارد ریال توسط کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان جهت معرفی به بانک های عامل تصویب شد.

عباس پور میدانی، مجموع تسهیلات پرداختی امسال رونق تولید قم را حدود ۶۴۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: این تسهیلات اشتغال ۵۹۲ تَن در بخش کشاورزی استان را در پی داشته است.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم نیز تعداد پرونده های گردشگری معرفی شده به کمیسیون هماهنگی بانک ها را پنج مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده شامل ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون درخواست تسهیلات مربوط به بخش های خدماتی، مجتمع گردشگری و هتل است.

حمید یزدانی بیان کرد: در سال جاری حدود ۷۱۰ میلیارد ریال پرونده را جهت دریافت تسهیلات به بانک ارسال کردیم که حدود ۲۳۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار