رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت‌ماه 1403 خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 15 April 2024

به گزارش تابناک قم، فاضلی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم عنوان کرد: امروزه توسعه و رونق اقتصادی با محور افزایش توانمندسازی مهارتی و مشارکت جوانان در تولید و ثروت آفرینی از نیازها و مهمات حل مشکلات است. 

در گام دوم انقلاب بی شک، گسترش نهضت توسعه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی و جامعه راهگشا و زمینه ساز اشتغال برای جوانان خواهد بود.

 یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه ای رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان بوده است چرا که آموزش­های مهارتی و نافع بودن آموزش‌محور، یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته گشته است. 

بهره مندی از توانایی های جوانان و مردم و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم قطعا نگاه جدی به مقوله های مهارت آموزی و توانمندسازی را ضروری می‌سازد. 

از این رو دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین سازه مهارتی کشور اقدام به برگزاری اولین کنفرانس با موضوع مهارت از ابعاد مختلف در کشور نموده است.

این کنفرانس طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

فاضلی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است. 

 در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار