کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: در سه روز آینده هوای استان صاف و همراه با وزش باد پیش بینی می شود و سرمای هوا ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 26 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی افزود: وزش باد با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت از سمت شمال غربی تا آخر وقت امروز ادامه دارد، ولی برای فردا و پس‌فردا هوا آرام خواهد بود.

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه صبح افزایش غبارآلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود و این پدیده در سه روز پایانی هفته جاری شدت می‌یابد.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه به‌صورت موقت افزایش ابر خواهد بود که سرعت غبارآلودگی را کم می‌کند، ولی مانع این پدیده نمی‌شود.

به گفته قاضی،‌ جهت وزش باد برای فردا شرقی با سرعت حداکثر ۲۰ کیلومتر بر ساعت و پس‌فردا غربی با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی با بیان این‌که حداقل دمای شب گذشته استان چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود، پیش‌بینی کرد: دمای هوای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب ۴،‌ ۳ و ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر شود.

به گفته وی، حداکثر دمای امروز ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر است که برای فردا و پس‌فردا به ترتیب ۸ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دستجرد با دمای ۱۰، کهک ۴ و قم با ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب سردترین نقاط این استان بود.

وی با بیان این‌که بارش برف در روز گذشته بسیار ناچیز بود، اضافه کرد: بارش در ایستگاه‌های جعفریه، جمکران،‌ مزرعه فدک، کهک، کوشک نصرت، کوه سفید، مرکز تحقیقات هواشناسی ۰.۲، ۰.۲، ۰.۴، ۰.۲، ۱.۷، ۰.۶ و ۰.۳ ثبت شده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار