کد خبر: ۸۹۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 27 August 2020
 
52 هزار تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای خارجی ترانزیت شد

گروه استان‌ها-سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در طول پنج ماهه امسال، بیش از ۵۲ هزار و ۱۲۷ تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای ازبکستان، عراق، سوریه، ترکیه، عمان، کویت و آذربایجان ترانزیت شده است.

امید خلیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در طول پنج ماه نخست سال جاری بیش از 52 هزار و 127 تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای ازبکستان، عراق، سوریه، ترکیه، عمان، کویت و آذربایجان ترانزیت شده است.

وی افزود: در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها و همچنین به منظور اعمال کنترل‌های بهداشتی لازم، انواع مواد فرآوری‌ از کشورهای ترکیه، اروگوئه، عراق، قبرس، آمریکا، برزیل و اوکراین وارد شد.

ارسال دام زنده و نهادهای دامی از آذربایجان‌غربی به سایر استان‌ها

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در طول پنج ماهه امسال بالغ بر 27 هزار و 743 تن و 531 کیلوگرم انواع فرآوری‌های دامی و خوراک دام و طیور از جمله گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند، تخم‌مرغ خوراکی، عسل، شیر، ماهی و آلایش خوراکی و غیرخوراکی به سایر استان‌ها صادر شده است.

وی افزود: این استان‌ها شامل، تهران، اردبیل، خوزستان، اردبیل، قزوین، همدان، آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی خراسان شمالی بوده است.

خلیل‌زاده اظهار داشت: همچنین چهار میلیون و 378 هزار و 830 راس دام زنده، 300 قطعه بچه ماهی و ماهی زنده، 49 میلیون و 263 هزار و 694 قطعه انواع مرغ زنده پس از بازرسی بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم و صدور گواهی محل بهداشتی به این استان‌ها صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار