جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در یکسال گذشته در همه ادارات و دستگاههای اجرایی استان، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده‌است.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: امروز برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و به یک باور عمومی تبدیل شود تا کارکرد مؤثر خود را داشته باشد.

وی بر ضرورت بهره مندی از نفوذ رسانه ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: آموزش چیستی، چرایی و به ویژه چگونگی امر به معروف به اقشار مختلف مردم بسیار اهمیت دارد که این مسأله در اولویت قرار گرفته است.

جانشین ستاد امر به معروف قم از تشکیل تعدادی شورای تخصصی در بخش اصناف، بانک ها و گردشگری خبر داد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید کاملا مردمی باشد، از این رو گروه های مردمی و فعال در این عرصه کاملا حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه امروز همه نهادها و دلسوزان انقلاب، برای احیای امر به معروف به میدان آمده اند، بهره مندی از ظرفیت عظیم بسیج را مورد توجه قرار داد و گفت: مکاتبات با نهادهای علمی و حوزوی برای توجه به این دو فریضه در امور تبلیغی، ارشادی، هنری و رسانه ای انجام شده است.

مسأله فرزندآوری خانواده ها از اولویت های جامعه است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بدون تردید مسأله فرزندآوری خانواده ها از اولویت های جامعه است، تصریح کرد: این مسأله از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب است، زیرا پیر شدن جمعیت کشورمان خطر بسیار جدی است.

نصرت الله لطفی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی استان باید بر اساس اولویت های جامعه باشد، گفت: متأسفانه مصوبه ساماندهی تابلوهای تبلیغات در ورودی های شهر قم به طور کامل انجام نشده است که باید پیگیری جدی شود.

وی در پایان بر ضرورت الزام دستگاهها به پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی تا اجرای کامل تأکید کرد و گفت: در شب عاشورای امسال رأس ساعت ۹ همه مردم ندای «لبیک یا حسین» را در هرکجا که باشند سر خواهند داد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، استاندار قم و جمعی از مدیران و مسؤولان نهادها و دستگاههای فرهنگی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار