مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: با همکاری خیرین و پویش مردمی و جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی، ذی‌نفعان آموزش‌های مهارتی و گروه‌های جهادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار ماسک تولید و تحویل معاونت غذا و دارو استان شده است.
کد خبر: ۸۴۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 27 April 2020

تولید یک میلیون و 500 هزار ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

محمدرضا انصاری امروز در زنجان با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفند‌ماه سال 1398 کارگاه‌های تولید ماسک در استان، راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: با همکاری خیرین و پویش مردمی و جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی، ذی‌نفعان آموزش‌های مهارتی و گروه‌های جهادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار ماسک تولید و تحویل معاونت غذا و دارو استان شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای 231 که از اعضای پویش مردمی، مربیان و همکاران فنی و حرفه‌ای استان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همکاری داشته‌اند، عنوان کرد: از این 210 نفر در مراکز دولتی و 21 نفر در مراکز غیر دولتی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ کارگاه در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند و فرآیند تولید ماسک در این کارگاه‌ها، با مشارکت بخش‌های مختلف جامعه که عمدتا نیروهای جهادی هستند، انجام می‌شود، بیان کرد: هشت مرکز دولتی و هشت مرکز غیر دولتی در این ایام در زمینه تولید ماسک فعالیت داشتند.

انصاری با اشاره به اینکه 602 دست ملزومات بیمارستانی تولید شده است، ادامه داد: 7 هزار و 700 دست لباس بیمارستانی نیز در این ایام تولید شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه یک میلیون و 393 هزار و 200 عدد ماسک اسپان باند در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای تولید شده است، ادامه داد: 13 هزار و 200 عدد ماسک در مراکز غیر دولتی توزیع شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوخت ماسک، تقویت روحیه جهادی مردم، شناسایی فرصت‌های موجود در شیوه امداد‌رسانی و تهیه‌ اقلام ضروری مورد نیاز و ایجاد حس همکاری در این شرایط اقتصادی است.

انصاری افزود: همکاران و نیروهای جهادی، از روز نخست شیوع ویروس کرونا در استان، همه روزه حتی ایام عید و روز‌های تعطیل در کارگاه‌ها مشغول دوخت ماسک بودند و ثابت کردند که مهارت در کنار اخلاق حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار