معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان از جذب دانشجوی نخبه بدون آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 08 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، رشید زارع‌نهندی اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان امسال اقدام به پذیرش استعداد‌های درخشان و نخبه منطبق بر آیین‌نامه مربوط می‌کنند و افراد متقاضی می‌توانند با داشتن شرایط مورد نظر از مقطع دیپلم بدون آزمون وارد رشته فیزیک به‌صورت پیوسته تا مقطع دکتری شوند.

وی بیان کرد: شرایط پذیرش در این مقطع عضویت در بنیاد نخبگان، تیم‌های المپیاد کشوری یا کسب مقام در جشنواره خوارزمی است. البته دارندگان مدرک کارشناسی که تحصیلات خود را حداکثر در مدت ۴.۵ سال طی کرده‌اند و حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته و جزو ۲۰ درصد برتر ورودی هم دوره خود هستند می‌توانند با ارسال مدارک مورد نیاز برای دوره ارشد در همه رشته‌های علوم پایه شامل فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم زیستی، علوم زمین و کامپیوتر و شاخه‌های زیرمجموعه آن ثبت نام کنند.

زارع‌نهندی ادامه داد: دانش‌آموختگان مقطع ارشد که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند نیز می‌توانند با داشتن شرایطی از جمله معدل کارشناسی حداقل ۱۶ و کارشناسی ارشد حداقل ۱۷ با کسب ۱۶۰ امتیاز می‌توانند در رشته‌های فیزیک، شیمی و ریاضی در همه گرایش‌ها اقدام کنند.

او به دوره ویژه دکتری مستقیم در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: افراد متقاضی که دارای مدرک کارشناسی هستند، می‌توانند در این دوره تحصیلی ادامه تحصیل داده و تا مقطع دکتری ادامه دهند و شرایط آن نیز مانند شرایط ورود به دوره ارشد است. متقاضیان مدارک خود را ابتدا به سازمان سنجش ارسال کنند و پس از بررسی و تطبیق آن با آیین‌نامه‌های مرتبط اسامی افراد برگزیده مهرماه اعلام می‌شود. البته متقاضیانی که در کنکور شرکت کرده‌اند می‌توانند از این امکان برای حضور در دانشگاه استفاده کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان گفت: ما محدودیتی برای پذیرش افراد متقاضی نداریم و بستر لازم برای حضور دانشجویان نخبه فراهم است. اکنون ۱۰۰۰ دانشجو با حضور ۱۱۰ عضو هیأت علمی در این دانشگاه حضور دارند. امسال نیز ۲۵۰ دانشجو از طریق کنکور جذب خواهد شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار