با حضور مسؤولان استانی
موکب‌های برتر اربعین حسینی امشب طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان استانی در قم مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 03 December 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم تجلیل از زحمات موکب‌های اربعین حسینی امشب با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به مواکب قمی اربعین به شیوه مطلوبی دنبال شد، اظهار کرد: تعداد مواکب استان قم امسال نیز به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

یونس عالی‌پور با تاکید بر اینکه همگان باید در راستای تقویت حرکت اربعین حسینی مشارکت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم به صورت گسترده‌تر از ظرفیت مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان قم استفاده کنیم.

همچنین  رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات قم به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه مواکب اربعین نیز باید همانند یک نهاد مردمی جایگاه خود را تثبیت کنند، مطرح کرد: ساختارها و تشکیلات این مجموعه‌ها باید حفظ شود تا در سال آینده این مجموعه‌ها بتوانند به صورت گسترده‌تر به زائران خدمت‌رسانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی از ویژگی‌های نیروهای فعال در مواکب یاد کرد و گفت: مواکب اربعین حسینی به عنوان مجموعه های مردم نهاد می‌توانند در مناسبت‌های مختلف سال در برنامه‌های استانی و ملی مورد استفاده قرار گیرند.

در پایان این مراسم استاندار قم خاطرنشان کرد: تجمع اربعین حسینی به برکت مردمی بودن توانسته به جایگاه کنونی برسد در حالی که اگر حرکت‌ها دولتی دنبال شود برکت‌ها نیز کمتر می‌شود، هر چند دولتی‌ها رسالت خود را دنبال می‌کنند اما نباید انتظار داشته باشیم که کارهای اصلی را انجام دهند.

سید مهدی صادقی با تاکید بر اینکه در حوزه اعتبارات دولتی و نقدینگی هیچ ردیفی برای اربعین وجود ندارد، گفت: در این مسیر می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که با وجود مردم هیچ کاستی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است،‌ در این مراسم از موکب‌های برتر اربعین حسینی که به نمایندگی از مردم قم میزبان زائران بودند تقدیر شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار