کد خبر: ۴۳۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 10 June 2017
تابناک / سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و نیز کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره برداری سنتی از این موجودات  می باشد و همچنین بهره گیری از مشارکت صیادان  قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی از آنها ، دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه های استان  را از خردادماه جاری  به مدت دو ماه  اعلام کرد  که الزامیست  متقاضیان در پایان اعتبار مجددا پروانه خریداری نمایند .
 
قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت  متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید و رعایت موارد ذیل  می توانند اقدام به دریافت پروانه نمایند .

بهای پروانه صید با قلاب دویست هزار ریال است که در مقابل ارائه فیش بانکی ، به نام صیاد صادر می شود .
    تعداد مجاز صید ، روزانه ده قطعه به ازای هر پروانه تعیین می باشد .
    به ازای  هر واحد ابزار مجاز صید ( مانند چوب و چرخ ، چوب ماهیگیری و …) یک پروانه قابل صدور است .
    هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه ، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان است.
    پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است .
    صید ماهی از مصب رودخانه ها تا پانصد متری آن (به طرف رودخانه) و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه ای رسما ممنوع اعلام شده است ، مجاز نیست .
    صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری ممنوع است .

محمدپور از همه متقاضیان محترم خواست  ضمن رعایت قوانین و مقررات ، اقدام به صید نموده و در حفاظت از آبزیان و زیستگاه آن با مامورین حفاظت محیط زیست همکاری نمایند .

صومعه سرا به دلیل وجود رودخانه های متفاوت همیشه یکی از مکانهای دوست داشتنی برای ماهیگیران بوده و این موضوع باعث شده بسیاری از شهرهای مختلف برای ماهیگیری به این شهرستان ورود کنند.

در اینجا قصد داریم تا چند نقطه خوب را برای ماهیگیری به شما همشهریان و مسافران گرامی معرفی کنیم تا هر زمان که بارانی میبارد روزهای بعد از بارش را مهمان صومعه سرا باشید و با رعایت قوانین زیست محیطی به شکار ماهی بپردازید.

در گام اول شما نیاز به قلاب دارید، قلاب در گذشته یک چوب بلند بود که بر سر آن نخ نایلن می بستند و با قرار دادن طعمه در سوزن قلاب شروع به ماهی گیری میکردند

امروز اما دیگر از چوب استفاده نمیشود و از قلاب های آنتنی مورد استفاده قرار میگیرد که در سایز های مختلف در بازار موجود است(مانند تصویر زیر)

شما همینطور به نخ نایلون ،چوب پنبه،سرب و سوزن قلاب نیز نیاز دارید که می توانید همراه چوب قلاب از مغازه دار دریافت کنید، این سه قلم به شکل ها و اندازه های مختلف موجودند معمولا اگر از مازه داران صومعه سرایی بپرسید آنها شما را راهنمایی میکنند از این مغازه ها میتوانید طعمه هم دریافت کنید (تصویر زیر مربوط به این سه قلم جنس است)

گام دوم برای ماهیگیری پیدا کردن جایی مناسب برای شکار است در صومعه سرا شما میتوانید با رفتن به روستا های زیر و کمی جستجو در کنار رودخانه ها مکانی مناسب برای نشستن و ماهیگرفتن را پیدا کنید.

۱- رودخانه سیاه درویشان از دهستان شیخ محله

۲- تولم شهر پایین تر از پل سه خواهران روستای ماتک

۳- رودخانه ازگم از توابع بخش کسما

۴- رودخانه روستای میانده از توابع کسما

۵- رودخانه نوخاله واقع در روستاهای نوخاله بالا و پایین

در این رودخانه ها شما میتوانید ماهی هایی با نام های: سیاه کولی،کاس کولی(ماهی سفید رودخانه ایی)، زردپر، آمور،کپور و… صید کنید.

شکارچیان عزیز توجه داشته باشند که شکار بی رویه آبزیان باعث انقراض آنها میشود پس خواهش مند است به اندازه نیاز خود برای یک روز از رودخانه ها صید کنید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار