کد خبر: ۳۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰ 14 December 2016
تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: کاهش محسوس دما و بارش‌های شدید برف و باران از فردا بعدازظهر به استان گیلان باز می‌گردد.

بهمن کمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی جریانات سرد و بارش زا از ظهر چهارشنبه 24 آذرماه به استان گیلان است و این سامانه ناپایدار تا پایان هفته در استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بر این اساس در این مدت بارندگی(برخی مناطق مستعد بارش مخلوط برف و باران)، وزش باد، کاهش محسوس دما، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف مورد انتظار است.

کمانگر با بیان اینکه در بازه بعدازظهر چهارشنبه 24 آذرماه تا بعدازظهر پنجشنبه 25 آذرماه بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید پیش بینی می‌شود.

وی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد با توجه به شرایط بارندگی و برف، لغزندگی سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی، مه آلود بودن هوا و کاهش شدید دید و کاهش محسوس دما، ضمن رعایت نکات ایمنی، به وسایل و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها، آبزی پروران وشاخه‌های کشاورزی مرتبط، تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

کمانگر با توجه به نفوذ و استقرار هوای سرد به والدین دانش آموزان توصیه کرد نسبت به پوشش مناسب برای دانش آموزان اقدام کنند.

وی افزود: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مدیریت حمل و نقل، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها، سازمان راهداری و سازمان بنادر و دریانوردی، پلیس راه و راهور تمهیدات لازم را به‌عمل آورند و توصیه‌های کارشناسی خود را صادر کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به شرایط بارش شدید، آبگرفتگی معابر در بعضی نقاط وجود خواهد داشت اعلام کرد: هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار