محمدرضا بدیعی بیان کرد: مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی گیلان در خصوص پل تاریخی غازیان جهت احداث آلاچیق، مبلمان و نورپردازی انجام شده که منتظر پاسخ هستیم.
کد خبر: ۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 05 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ،محمدرضا بدیعی بیان کرد: مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی گیلان در خصوص پل تاریخی غازیان جهت احداث آلاچیق، مبلمان و نورپردازی انجام شده که منتظر پاسخ هستیم.

وی اظهار کرد: این پل تاریخی با منظره بی نظیر می تواند به یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر تبدیل شود.

پل تاریخی غازیان در انزلی ساخته شده در سال 1316، نظرگاهی بی نظیر به آبی بیکران خزر، بندرگاه مه آلود و کشتی های رنگارنگ پهلو گرفته در اسکله ها از یک سو و تالاب و آبراهه هایش از دیگر سو است.

وی با اشاره به این که مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اجرای نورپردازی این پل تاریخی را قبول کرده است، افزود: در صورت امکان لوله های کنونی را برداشته و یا به نوعی روکش می کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان این که در نظر داریم امسال این کار انجام شود از ادارات و سازمان های ذیربط خواست که در این زمینه همکاری داشته باشند.

*بهسازی بوستان ساحلی

وی همچنین در خصوص ساماندهی بوستان ساحلی(بلوار انزلی ) گفت: در نظر داریم دکه دارانی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند، جمع آوری شوند و دکه های دارای قرارداد با شهرداری در محدوده خاص خود فعالیت کنند و از این پراکندگی جلوگیری شود. 

بدیعی فر خاطرنشان کرد: این دکه داران به موقع و در زمان مقتضی به یک جای مناسب منتقل شود.

*تجهیز کارخانه آسفالت

وی یکی دیگر از برنامه های شورای شهر انزلی را خرید تجهیزات جدید برای کارخانه آسفالت شهردای عنوان و خاطرنشان کرد: کارخانه موجود خیلی قدیمی و فرسوده است و با وجود چندین مرحله بازسازی قادر به تولید بیش از 30 تن آسفالت نیست در حالی که نیاز شهر بسیار بیش از این است .

وی افزود: با توجه به نیازمندی شهر به اسفالت تجهیزات برای تولید 120 تن آسفالت در ساعت در نظر گرفته شده که برای خرید آن نیاز به 10 میلیارد ریال اعتبار وجود دارد .

بدیعی فر اظهار کرد: در نظر داریم از محل درامدها و بودجه و اعتبارات وزارت کشور در اسرع وقت به خرید این تجهیزات به منظور انجام اسفالت مناسب در سطح شهر اقدام کنیم .

وی همچنین در باره انتقال شنبه بازار گفت: اقدامات در این رابطه تقریبا نهایی شده و در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت .

رییس شورای شهر انزلی در پاسخ به سووال  در مورد ساحل سازی زیرپل انزلی گفت: یکصد متر را به طور آزمایشی انجام دادیم اما راضی نبودیم و شهرداری مشاور گرفته که بتواند نحوه اجرا را با توجه به علم و تکنیک جدید انجام دهد و ادامه خیابان نیز با توجه به اولویت ها در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رفع سد معبر در نقاط مختلف به ویژه مرکز و مناطق کلیدی ، بهسازی و هویت بخشی میدان اصلی شهر ، جمع آوری دکه داران و ساماندهی بوستان ساحلی (بلوار )، انتقال بازار هفتگی شنبه بازار ، بهبود وضعیت نظافت سطح شهر ، جلوگیری از نصب بنرهای تبلیغاتی بدون مجوز شهرداری ، افزایش فضای سبز و تقویت گلخانه ، تعریض خیابان های کلیدی مرکز شهر از موارد مهم در حال پی گیری در شورا است .

رییس شورای اسلامی شهر انزلی با تقدیر از شهردار انزلی جهت تحقق بودجه 340 میلیارد ریالی سال گذشته یاداور شد: بودجه امسال شهرداری انزلی با بیش از 22 درصد افزایش 410 میلیارد ریال مصوب شد که امیدواریم منجر به اقدامات مفید عمرانی در سطح شهر شود.

بلوار ساحلی بندرانزلی نیز که تاریخ ساخت آن به پیش از سال 1300باز می گردد یکی از جلوه های مهم گردشگری و از تفرجگاه های زیبای شهر انزلی در ساحل دریای خزر است. 

شهر انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و با فاصله 40 کیلومتری از رشت مرکز گیلان با بیش از 110 هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت و مهم استان بشمار می رود.

انزلی از مراکز مهم گردشگری و تجاری استان گیلان و شمال کشور و از گذشته به دروازه اروپا معروف است 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار