طرح رجیستری موبایل، از جمله طرح های مهم و اساسی است که پس از طی یک دوره ناموفق، در انتظار از سرگیری مجدد مانده است.
کد خبر: ۲۵۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 13 July 2016
عباس نخعی، مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد اجرایی خواهد شد. پس از اجرای این طرح، موبایل قاچاقی که قیمت امروز آن ۲ میلیون تومان است، نهایتاً به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش خواهد شد.

نخعی توضیح داد: به دنبال برنامه ریزی‌ های انجام شده برای اجرایی کردن طرح رجیستری موبایل، دولت در خرداد ماه، اقدام به ارائه یک فرصت دو ماهه برای اجرایی کردن این طرح کرد و قرار است تا اول مرداد ماه، این طرح در سراسر کشور به اجرا درآید.

وی گفت: در حال حاضر جلساتی به منظور هماهنگی‌ های نهایی و تنظیم پروتکل‌ های اجرایی این طرح در وزارت ارتباطات در حال برگزاری است و کمیته ویژه ‌ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلساتی فشرده که ۳ بار در هفته برگزار می ‌شود، فرآیند نهایی عملیاتی کردن این طرح را برنامه ‌ریزی می‌کنند.

او با اعلام این خبر که در حال حاضر اطلاعات تمامی گوشی ‌های موبایل وارداتی در سامانه‌ های گمرک در حال ثبت است و بانک اطلاعاتی مربوطه نیز تکمیل شده است، افزود: همچنین سامانه دیگری که برای این طرح نیاز بود نیز طراحی شده و در حال بهره‌ برداری از آن هستیم و اجرایی شدن این طرح، قطعاً تا اول مرداد ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در صورت اجرای این طرح، تنها گوشی‌ های تلفن‌ همراهی که از مبادی رسمی گمرکات وارد کشور شده، قادر به ارائه خدمات ارتباطی خواهند بود و سایر موبایل‌ هایی که از مبادی غیر از گمرکات وارد کشور می ‌شوند به دلیل آنکه هیچ گونه خدمات مخابراتی بر روی آن ‌ها امکان‌ پذیر نیست، کاملاً بی ارزش خواهند بود؛ به عنوان مثال پس از اجرای این طرح، موبایل قاچاقی که قیمت امروز آن ۲ میلیون تومان است، نهایتاً به قیمت ۲۰۰ هزار تومان آن هم به دلیل قطعات سخت‌افزاری آن، ارزش خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار