کد خبر: ۲۴۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 07 June 2016
تابناک گیلان / 10 قیلیان سرا امروز در آستارا تخریب شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت : این قلیان سراها در اطراف امام زادگان ابراهیم و قاسم تخریب شد.

جمشید مهدوی افزود : قالیان سرا ها با شکایت و اعتراض بازاریان و زائران و برای حفظ شئون این 2 امام زاده تخریب شد.

وی اضافه کرد : اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با حکم قضایی 10 قیلیان سرا را تخریب کرد.

بر اساس تحقیقات 12 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی، 66 درصد برونشیت و سرطان ریه و 38 درصد بیماری‌های حاد تنفسی در جهان به مصرف دخانیات اختصاص دارد.

مصرف قلیان افراد را 4 تا 10 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان دهان، حنجره و مری قرار می‌دهد.

تنباکو و توتون مورد استفاده در قلیان معمولا از بی‌کیفیت‌ترین و نامرغوب‌ترین انواع موجود و خطرناک‌ترین آنهاست، ضمن این‌ که اسانس‌های مواد معطر استفاده شده در تنباکوهای معطر یا میوه‌ای حاوی هزاران ماده سمی و کشنده است.

چروکیدگی پوست، پیری زودرس، تیرگی زیر چشم و لب‌ها، زردی و فساد دندان‌ها از مهم‌ترین نشانه‌های ظاهری افرادی است که قلیان‌کشیدن جزو برنامه‌های روزمره زندگی شان شده است.

میزان مواد سمی واره شده به بدن در هر وعده قلیان برابر یک پاکت سیگار است.

پزشکان متخصص هشدار می‌دهند مصرف‌‌کنندگان قلیان ، در هر بار مصرف ، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ سیگار وارد ریه‌های خود می‌کنند ، چون تنباکوی مصرفی در قلیان 400 نوع ماده سمی و سرطان‌زا دارد، تنباکوهای میوه‌ای علاوه بر این 400 نوع سم، مضرتر هستند.

مصرف‌‌کننده قلیان در هر وعده مصرف که به طور متداول ‌20 تا ‌30 دقیقه طول می‌‌کشد، حدود ‌50 تا ‌200 پک می‌‌زند که هر پک به طور متوسط حاوی ‌یک لیتر دود است.

افرادی که اهل کشیدن قلیان هستند به بیماری های دستگاه گوارش بیشتر مبتلا می شوند ، مصرف قلیان بهبود زخمشان را به تاخیر می‌اندازد و پاسخ به درمان را کند می‌کند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار