کد خبر: ۲۲۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 05 May 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اشتون کارتر، وزیر جنگ آمریکا در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان در اشتوتگارت آلمان با ابراز نگرانی از اینکه ارتش و نیروهای مردمی سوریه در آستانه پاکسازی کامل حلب قرار دارند ابراز نگرانی کرد و گفت: ما باید سریعتر عمل کنیم.

کارتر گفت: اروپا و ترکیه هیچ تمایلی برای استقرار نیروی کافی برای ایجاد منطقه امن در سوریه نشان ندادند.
اشتون کارتر درباره نفوذ (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش از سد نیرو های مردمی و کشتن یک نظامی آمریکایی اذعان کرد: مرگ وی فاجعه بود. مسئولیت جدی من این است که افراد را در وضع خطرناک قرارندهم.
کارتر افزود: او در شمال عراق در حال عملیات در کنارنیرو هایی بود که یکی از سر سخت ترین نیروها در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) محسوب می شوند.

کارتر در حالی از این امریکایی تمجید می کند که او فرماندهی و هدایت یک گروه تروریستی در سوریه را بر عهده داشت که با داعش دچار اختلاف شده اند.


حمله داعش به آنجا مورد تعجب است و به ما می گوید باید احتیاط کنیم و فاجعه از دست رفتن اونشان می دهد این کارزار خطراتی دارد و آمریکایی ها در اجرای وظیفه خود با خطراتی روبرو هستند اما ما باید داعش را شکست دهیم و شکست خواهیم داد و این کار خطراتی نیز دارد.
کارتر درباره روند مقابله با داعش افزود: ما بر اساس موفقیت تصمیم می گیریم و از فرصت ها استفاده می کنیم. هر جنگی گام به گام پیش می رود. ما می خواهیم کارزار با داعش را سرعت بخشیم و این هدف ما است. مثلا، در عراق ما بسیار خرسندیم که نیروهای امنیتی عراق با کمک ما، الرمادی هیت را پس گرفتند. آنها اکنون در الانبار در تلاش هستند و می خواهیم به موصل برسیم. ما تلاش می کنیم نیروها به محض آماده شدن مستقر شوند و بتوانند کنترل داعش بر موصل را از بین ببرند.
نیاز است این کار را هر چه سریع تر انجام دهیم. من می خواهم روند تسریع شود. ما در دیدار با رئیس جمهور، مسائلی را که موجب پیشرفت می شود، بیان می کنیم.
این کار هم در مورد عراق و هم سوریه انجام شده است. کارزار بیشتری باید انجام شود. تنها مسئله عراق و سوریه نیست. این کشورها جایی هستند که غده سرطانی داعش شروع شد و نیاز است در آنجا نابود شود اما کافی نیست و باید کارهای دیگر نیز انجام شود.
ما می خواهیم این بخش از کارزار را نیز تسریع کنیم. ما می خواهیم تلاش های خود برای حفاظت در برابر حملاتی مانند پاریس را تسریع کنیم. ما کارهای بیشتری انجام خواهیم داد و بر روی موفقیت ها سرمایه گذاری خواهیم کرد. ما نباید صبر کنیم و باید از همه فرصت ها برای سرمایه گذاری بر روی موفقیت ها استفاده کنیم. من واقع گرا هستم و می دانم داعش دشمن پیچیده است اما باید هر چه سریع تر اقدام کنیم.
وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این گفته درباره فاجعه حلب که سوریه نسخه بدتر از بوسنی است و زمانی که حلب را می بینم شاید نسخه بدتر از صربنیتسا است.
به همین علت، پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه بسیار مهم است. از آنجا که مردم رنج بسیاری را متحمل شدند و شما نمی خواهید این اتفاق در حلب روی دهد، جان کری در تلاش برای راه حل سیاسی در این مناقشه طولانی مدت است. من می دانم که مشکل است اما وی در حال اجرای کار فوق العاده ای است. من نمی خواهم به جای وی صحبت کنم اما وی و همه ما به خوبی درباره فاجعه انسانی اطلاع داریم.
همچنین اشتون کارتر در جواب این سئوال مجری که شما می گوئید، اودر حال اجرای کار فوق العاده ای است اما در آوریل در زمان آتش بس، غیرنظامیان بیشتری در سوریه کشته شدند. آیا شما احساس می کنید، اسد با حمایت روسیه حلب را تصرف کند؟ گفت: من نمی توانم این حرف را بگویم اما مطمئنا بهتر است این پرسش از جان کری پرسیده شود. شما از عملیات روسیه در کنار اسد حرف زدید.
یکی از فاجعه های سال گذشته این بوده است که روس ها وارد سوریه شدند. آنها گفتند، می خواهند برای حل جنگ داخلی در سوریه کمک کنند اما آنها این کار را انجام ندادند. آنها از اسد حمایت کردند و به جنگ داخلی دامن زدند. اکنون آنها نیاز است به جان کری کمک کنند به راه حل سیاسی برسیم. آنها گفتند، با داعش جنگ خواهند کرد اما این کار را نکردند بلکه اساسا از اسد حمایت کردند. آنچه که روس ها در حال اجرای آن هستند و این جنگ داخلی فاجعه بار در منطقه حلب، بر کارزار ما ضد داعش تاثیری نمی گذارد و ما در حال جنگ با داعش هستیم و باید به این کار  ادامه دهیم و خواهیم داد. همه اینها مشکل سوریه را حل  نمی کند.
باید این جنگ داخلی فاجعه بار خاتمه یابد و تنها راه موثر برای اجرای این کار، راه سیاسی است. روس ها می توانند در مسیری درستی قرار گیرند و از وقوع فاجعه دیگر مانند فاجعه بالکان جلوگیری کنند. نکته جالب این است که من در آن روز ها به مذاکره با روس ها کمک کردم و آنها با ناتو  همکاری کردند. روس ها آن روزها نیز مشکلاتی داشتند و ما کمک کردیم کار درستی انجام دهند و من مطمئن هستم جان کری بیشترین تلاش خود را به کار خواهد بست.
کارتر در پاسخ به این سئوال مجری سی ان ان، که در مطبوعات و دولت صحبت از منطقه امن می شود. آیا این اتفاق برای مردمی که می خواهند از دست داعش فرار کنند، روی خواهد داد؟، گفت: این کار نیاز به تعهدات نظامی قابل توجه اروپا،ترکیه با کمک آمریکا خواهد داشت اما آنها هیچ تمایلی برای استقرار نیروی کافی برای ایجاد منطقه امن نشان ندادند.
بنابراین تنها نمی توان اعلام کنیم که منطقه امن ایجاد شد بلکه باید از آن دفاع کرد. باید بپرسیم چه کسی می خواهد در این منطقه امن باشد. آیا می خواهید منطقه ای امن ایجاد کنید تا افرادی که به زور از کشورها اخراج شدند در آن قرار گیرند. اگر عقیده این است که افراد را از اروپا یا ترکیه اخراج و به منطقه امن بفرستیم، این عقیده بحث برانگیز است. پرسش این است که چه کسی می خواهد در این منطقه امن باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار