فرمانده انتظامی استان زنجان توجه به نصب دوربین‌های کنترل در محورهای اصلی و اتوبان‌ها را ضروری دانست و گفت: این اقدامات بدون شک در کاهش سوانح و کاهش تلفات موثر خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 09 April 2016
سردار علی‌رضا صالحی در آئین تجلیل از فرماندهان پاسگاه‌های استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان برگزار شد، وضعیت سوانح رانندگی را از دغدغه‌های عمومی دانست و اظهار کرد: همه باید برای بهبود روند موجود در این حوزه از جمله کاهش تلفات تلاش کنند.

وی با تقدیر از حمایت سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان از پلیس راه اضافه کرد: این حمایت آن قدر قابل توجه بوده است که رئیس پلیس راه برای پیگیری امور اغلب به این اداره کل مراجعه می‌کنند که این موضوع به تقویت انگیزه کارکنان کمک شایان توجهی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر پیگیری امور حمل و نقل و پایانه‌های استان به صورت علمی ادامه داد: تجربه ثابت کرده هر جا کمبود تجهیزات و امکانات وجود داشته است مجبور به استفاده از نیروی انسانی شده‌ایم که به لحاظ علمی درست نیست.

صالحی با تاکید بر اینکه علم ثابت کرده که نیازی به رویت پلیس توسط مردم در قبال رعایت قوانین نیست، ادامه داد: مردم باید با احساس کنترل امور نسبت به درونی کردن رعایت قوانین اقدام کنند.

وی به نقش افزایش مبالغ جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی در کاهش تلفات اشاره و تاکید کرد: 99 درصد مردم متخلف نیستند موافق افزایش جرائم هستند و یک درصد متخلف هم مجبور به پذیرش و تمکین هستند تا خود را با قوانین وفق دهند، هر چند این افزایش جرائم در نهایت به نفع خود آن‌ها است.

فرمانده انتظامی استان زنجان به اجرای طرح بهینه سازی مدارس حاشیه جاده‌ها توسط حمل و نقل و پایانه‌ها اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها باید برای مردم روستاهای در مسیر هم اجرا شود.

صالحی تلاش برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی جاده‌ها را از دیگر نقاط مورد نیاز برای توجه توسط ارگان‌های ذی‌ربط دانست و تاکید کرد: می‌توان با بهره‌گیری از اعتبارات و تعامل بین دستگاهی مشکلات موجود در این حوزه را رفع کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای افتتاح پاسگاه ابهر ـ تاکستان ابراز امیدواری کرد، دو پاسگاه در دستور کار برای احداث یعنی شهرستان طارم و محور قیدار به همدان هم در باید مدنظر باشد تا مشکلات این دو حوزه کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان زنجان محور قیدار به همدان را یک کریدور مهم انتقال مردم استان به جنوب اعلام و تاکید کرد: توجه به این محور برای احداث پاسگاه باید مد نظر قرار گیرد.

صالحی توجه به نصب دوربین‌های کنترل در محورهای اصلی و اتوبان‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: این اقدامات بدون شک در کاهش سوانح و در نتیجه کاهش تلفات موثر خواهد بود.

وی به کاهش تلفات سوانح رانندگی محورهای استان زنجان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی اشاره و تاکید کرد: طی این مدت 13 نفر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کمتر کشته شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تلاش شبانه‌روزی پلیس برای راحتی و آرامش مردم اشاره کرد و افزود: طی این مدت هیچ گلایه‌ای از عوامل پلیس را نشنیده و همه در صدد ارائه خدمات با حداکثر توان بوده‌اند.

سردار صالحی در تشریح آمار مقایسه‌ای تلفات حوادث رانندگی در محورهای استان زنجان گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهند محورهای استان که در سال گذشته 28 نفر نسبت به سال پیش از آن کاهش تلفات داشته است.

وی با موفق ارزیابی کردن کارنامه پلیس راه استان به لحاظ عملکرد و همچنین کسب رضایتمندی مردم طی سال گذشته ادامه داد: با وجود اینکه محورهای زنجان جزو مهم‌ترین کریدورهای غرب به شرق کشور محسوب می‌شود و کاربر خارجی هم دارد ولی هیچ گونه شکایتی از پلیس راه به فرماندهی نرسیده است که این مسئله بیانگر موفقیت این حوزه در عملکرد است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار