کد خبر: ۱۸۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 29 February 2016
تابناک گیلان: نماینده منتخب مردم صومعه سرا اعلام کرد: نمایندگان گیلان در مجلس آمادگی دارند برای احقاق حقوق موقوفات کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سید کاظم دلخوش، نماینده منتخب مردم صومعه سرا برای مجلس شورای اسلامی امروز( 10 اسفند) با حضور در اداره کل اوقاف گیلان در رشت با مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف گیلان دیدار کرد.

 

 وی در این دیدار اظهار کرد: در زمینه تحقق حقوق اوقاف و وقف آمادگی داریم در مجلس کمک کنیم.

 

نماینده منتخب مردم صومعه سرا با بیان اینکه مشکلاتی که در حوزه موقوفات در قریه سسار صومعه سرا وجود دارد، گفت: مردم این منطقه نگران و منتظر حل مشکل هستند.

 

وی با اعلام آمادگی برای کمک به ساماندهی موقوفات در قریه سسار صومعه سرا، گفت: برای حل مشکلات کمک می‌کنم تا هم حقوق موقوفات تامین شود و هم مردم از نگرانی بیرون بیایند.

 

دلخوش در خصوص فعالیت‌هایی خود در حوزه ساخت مسجد در شهرستان صومعه سرا، گفت: در دوران نمایندگی ساخت حدود 60 مسجد از جمله مساجد روستاهای هندخاله، لیفشاگرد، کیشستان و کلاشم را پیگیری کردم.

 

نماینده منتخب مردم صومعه سرا از برگزاری نشست مشترکی متشکل از مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیرکل و روسای ادارات اوقاف شهرسستانی استان خبر داد و گفت: نمایندگان گیلان در کنار اداره اوقاف هستند.

 

ولی عادلی، مدیرکل اوقاف گیلان هم در این دیدار اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در حوزه ساخت و ساز امام زادگان از بقیه نقاط استان عملکرد بهتری داشته است.

 

 وی خاطرنشان کرد: هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان صومعه سرا فعال هستند و چند بقعه در حال ساخت داریم که پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

 

مدیرکل اوقاف گیلان در خصوص بقعه متبرکه خواهر اظهار کرد: اداره اوقاف گیلان برای بازسازی این بقعه جدی است.

 

 وی تاکید کرد: توسعه فرهنگی و مذهبی شهری رشت بدون نگاه به بقعه خواهر امام معنا ندارد.

 

عادلی با اشاره به بافت سنتی منطقه خواهر امام رشت و ارادت ویژه مردم به این بقعه متبرکه افزود: این بقعه در شهر رشت مظلوم واقع شده است.

 

 وی ورود افراد غیر مسئول در اداره مسجد خواهر امام را از عوامل رکود در ساخت و ساز این بقعه عنوان و اظهار کرد: مشکل یاد شده اکنون بر طرف شده و بقعه خواهر امام پیشرفت خوبی در بازسازی داشته است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به مذاکراتی با شورای شهر رشت در خصوص بقعه خواهر امام، گفت: کارگروه بازسازی با ریاست استاندار و با دبیری اوقاف برگزار شده است.

 

حجت الاسلام عادلی اعلام کرد: از نمایندگان گیلان در مجلس انتظار داریم کمک کنند تا پروژه بازسازی بقعه خواهر امام رشت به عنوان طرح استانی یا ملی تصویب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار